Berlín - Německo, ale i další země včetně Česka brzdí evropské reformy, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Uvedl to dnes list Süddeutsche Zeitung s tím, že pro některé vlády je důležitější průmysl než zájmy občanů.
Reformy, které chystá Evropská komise (EK), mají zabránit opakovaní takzvané dieselgate koncernu Volkswagen. Aféra se týká také 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
EK původně počítala s tím, že na reformách bude shoda do konce května. To je ale podle listu velmi nepravděpodobné. Německo se totiž zatím například vůbec nevyjádřilo k plánu na přísnější tresty pro automobilky. Ty by v případě provinění mohly čelit pokutám až 30.000 eur (805 tisíc korun) za každý vůz. Konkrétní model by dokonce bylo možné stáhnout z trhu.
Německo navíc odmítá návrhy na přísnější kontrolu úřadů v jednotlivých členských zemích, které jsou zodpovědné za dohlížení na dodržování emisních norem. Je i proti tomu, aby testy emisí u prodaných aut mohl provádět sám Brusel.
Reformy brzdí i další země včetně Česka, Španělska nebo Itálie. Podle evropské neziskové organizace Transport & Environment upřednostňují některé vlády spíše zájmy průmyslu před zájmy svých občanů.
Témata: dieselgate, Volkswagen, Evropská komise (EK)
Související
16. září 2020 9:01
25. května 2020 13:39
8. prosince 2019 20:28
30. září 2019 14:31
18. září 2018 11:57