Paříž/Stuttgart - Francouzská automobilová skupina PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila celosvětový odbyt o 2,3 procenta na 1,58 milionu aut. Zatímco v EU a Číně jsou potíže, otevřel se nový trh v Íránu. Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche si v prvním pololetí polepšil.
Výrobce vozů Peugeot, Citroen a DS, který se před nedávnem dohodl s americkou General Motors na převzetí automobilky Opel, v prvním pololetí loňského roku prodal 1,54 milionu aut.
Potíže se prohloubily v Číně, kde prodej spadl o 49 procent na 152.380 automobilů. Nejhůře si tam vedla značka Citroën, jejíž odbyt se propadl o 63 procent.
Skupině PSA se nedaří ani v Evropě, což je pro ni domácí trh a také největší odbytiště. Prodej v pololetí klesl o 1,9 procenta na 1,04 milionu vozů. Na evropském trhu si nejhůře vedla značka DS, jejíž odbyt se propadl o 45 procent.
Pozitivem je naopak návrat na íránský trh, díky němuž se prodej v oblasti Blízkého východu a Afriky v prvním pololetí ztrojnásobil na 277.971 vozů. Mimo tento region odbyt PSA o 11 procent klesl.
Německý výrobce Porsche v prvním pololetí zvýšil prodej meziročně o sedm procent na rekordních 126.497 vozů. Oznámila to dnes firma, která je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen.
Automobilka Porsche těží zejména ze silného růstu prodeje v Číně, která je největším trhem podniku. V prvním pololetí se odbyt firmy na čínském trhu meziročně zvýšil o 18 procent na 35.864 vozů. V Evropě zaznamenala společnost Porsche šestiprocentní růst a ve Spojených státech vykázala tříprocentní růst.
Divize Porsche podle agentury DPA doposud hrála v emisním skandálu pouze vedlejší roli. Stuttgartská prokuratura nicméně v pondělí oznámila, že v souvislosti s emisní aférou vyšetřuje zaměstnance Porsche kvůli možnému podvodu a klamavé reklamě.
Témata: prodej aut, automobilový průmysl, Citroën, Peugeot
Související
17. května 2018 10:22
22. února 2018 13:34
14. února 2018 12:20
13. února 2018 11:41
5. ledna 2018 10:22
13. prosince 2017 12:46