Londýn/Berlín - Prodej nových osobních automobilů v Británii se loni snížil o více než pět procent na zhruba 2,54 milionu vozů. Jde o nejprudší pokles od roku 2009. Prodej nových osobních aut v Německu se loni naopak zvýšil o 2,7 procenta na 3,44 milionu.
Na britský automobilový trh má negativní dopad nejistota ohledně vládní politiky v oblasti naftových motorů a pokles spotřebitelské a podnikatelské důvěry po předloňském referendu o odchodu Británie z Evropské unie. Poptávka po naftových automobilech se loni propadla o 17 procent.
"V samotném prosinci se prodej nových osobních automobilů v Británii propadl o téměř 14 procent a podmínky na britském automobilovém trhu zůstanou obtížné i v dalších měsících," oznámil britský Svaz výrobců a prodejců aut (SMMT).
Britský automobilový průmysl má navíc obavy z nových cel na vývoz jeho produkce v případě, že se britské vládě nepodaří dosáhnout optimální dohody o brexitu.
Německo je na tom mnohem lépe
Jedničkou na německém trhu s podílem 18,4 procenta zůstal Volkswagen, i když mu prodej loni klesl o 3,3 procenta. Největší dovozní značkou byla Škoda s podílem na trhu 5,6 procenta, za ní následoval Renault s podílem 3,9 procenta. Mírně se loni snížil prodej automobilů BMW, naopak více aut prodaly automobilky Mercedes a Ford. Prudce se zvýšil prodej vozů Tesla, a to o 74,6 procenta. Prodej značky Alfa Romeo stoupl o 42 procent.
Podíl vozů s naftovým motorem na celkovém prodeji klesl na 38,8 procenta ze 45,9 procenta předloni. Zájem o naftová auta klesá od skandálu automobilky Volkswagen s manipulacemi při testování emisí těchto vozů.
Podíl aut s benzinovým motorem na celkovém prodeji se mírně zvýšil a dosáhl 57,7 procenta. Dál prudce rostl prodej aut s alternativním pohonem, jejich podíl na celkovém prodeji ale dál zůstává nízký.
Témata: prodej aut, Velká Británie, Německo, Volkswagen
Související
17. května 2018 10:22
22. února 2018 13:34
14. února 2018 12:20
13. února 2018 11:41
13. prosince 2017 12:46
27. října 2017 10:50