reklama
Katy Perry (32) na svém koncertě pozvala na pódium dvě fanynky: Co se stalo, bylo šokující! - anotační obrázek
Katy Perry (32) na svém koncertě pozvala na pódium dvě…

Petryová ukončila spekulace o své politické budoucnosti. Novou stranu pravicové političky doprovodí občanská platforma s názvem Modrá změna (Blaue Wende), ve které se budou moci lidé „angažovat se stranickou knížkou i bez ní a to nezávisle na barvě".

Politička oznámila pouhý den po zářijových parlamentních volbách, že odchází ze strany, za kterou byla zvolena do Spolkového sněmu, poslankyní ale zůstává. Své rozhodnutí odejít zdůvodnila tím, že se strana zradikalizovala.

Petryovou následovalo několik dalších členů strany, například předseda její buňky v nejlidnatější spolkové zemí Severní Porýní-Vestfálsko a manžel Petryové Marcus Pretzell. Podle ústřední volební komise vznikla Modrá strana 17. září, tedy týden před parlamentními volbami, v nichž Petryová kandidovala do Spolkového sněmu ještě za AfD.

Petryová si myslí, že by Modrá strana mohla přilákat konzervativní voliče, pro které je AfD příliš napravo. „Modrá je symbolem konzervativní, ale i svobodomyslné politiky v Německu a v Evropě. Modrá je barvou, kterou učinila populární nejprve CSU v Bavorsku. Na to chci navázat na spolkové úrovni," uvedla.

Podle konečných výsledků voleb, které zveřejnila ústřední volební komise dnes, získala AfD 12,6 procenta hlasů, a stala se tak třetí nejsilnější stranou ve Spolkovém sněmu. Volby vyhrála unie konzervativních stran CDU/CSU s 32,9 procenty, druhá skončila sociální demokracie (SPD) s 20,5 procenty. Liberální FDP získala 8,9, Levice 9,2 a Zelení 8,9 procenta hlasů. Celkem v parlamentu usedne rekordních 709 poslanců.

Ani více než dva týdny po volbách ale není jasné, jak bude v následujících čtyřech letech vypadat zasedací pořádek ve Spolkovém sněmu. Nikdo totiž nechce sedět vedle poslanců protiimigrační a protiislámské AfD. Ta získala 94 mandátů, dva poslanci včetně Petryové stranu ale už opustili.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama