Paříž - Po zřícení airbusu společnosti EgyptAir, který letěl na lince Paříž-Káhira, se začalo ve Fracii mluvit o selhání bezpečnostních opatření na letištích. Odborník ale namítá, že ta nikdy nemohou být dokonalá. Ani v Paříži, ani jinde na světě.
"Kvůli rozporům mezi časem a bezpečností je možné projít s jakýmkoli druhem nebezpečných předmětů přes každé letiště," tvrdí uznávaný kriminolog Alain Bauer. "Každý se chce dostat do letadla rychle, takže každý souhlasí s kompromisem mezi časem a bezpečností," dodal.
Útočníci mají k dispozici nejen stále sofistikovanější zařízení, které maskují výbušniny jako list papíru či sypkou hmotu ukrytou například v lahvičkách od léků, problémem je i citlivost bezpečnostních systémů a postupů.
Zdroj: YouTubePříkladem toho je i pařížského letiště Charlese de Gaullea, odkud stroj EgyptAir odletěl do Káhiry. Na tomto velkém pařížském letišti takzvanou červenou kartu, která opravňuje ke vstupu do vyhrazených prostorů, má podle AP 85.000 členů personálu.
Ačkoli zatím příčina tragédie známa není, vyšetřovatelé již nyní prověřují řadu možných scénářů. Zaměřují se tak mimo jiné i na personál letiště.
Po loňských útocích na satirický magazín Charlie Hebdo úřady po bezpečnostních prohlídkách zrušily platnost, případně odmítly vydat 85 zmíněných červených vstupních karet. Většina případů zrušení platnosti se týkala možné radikalizace zaměstnanců.
Radikalizace je vnímána jako vážné ohrožení bezpečnosti. Ukázalo se, že sebevražedný atentátník Najim Laachraoui, který se letos v březnu odpálil na bruselském letišti Zaventem, kdysi pracoval jako člen letištního personálu.
Témata: terorismus, letiště, zřícení letadla Egypt Air
Související
27. srpna 2024 6:32
11. srpna 2024 18:33
21. července 2024 16:56
30. června 2024 15:45
9. června 2024 9:59
9. dubna 2024 20:09