Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tvrdá kampaň? Drahoše se možná pokusí diskreditovat, píše se v Německu

Jiří Drahoš ve volebním štábu
Jiří Drahoš ve volebním štábu
Foto: Jan Nebřenský / INCORP images

Berlín/Praha - Německý deník Süddeutsche Zeitung dnes napsal, že se spolupracovníci Miloše Zemana pokusí diskreditovat jeho vyzyvatele v boji o post českého prezidenta Jiřího Drahoše

Mělo to znít samozřejmě, když po prvním kole hlasování Zeman oznámil, že je připraven utkat se s Drahošem v televizní debatě, pro mnoho Čechů to ale znělo ironicky. "Ve skutečnosti je 73letý Zeman tělesně tak oslabený, že se může pohybovat jen s pomocí hole. A dosud Zeman každou debatu s jiným kandidátem odmítal," píše bavorský Süddeutsche Zeitung.

Žoviální a charismatický prezident podle něj doufal, že zvítězí už v prvním kole hlasování. Nakonec ale dostal jen 38,6 procenta hlasů, zatímco Drahoš 26,6 procenta. Takový náskok sice může podle listu vypadat pohodlně, ale Drahošovi i ostatním kandidátům jde především o to, aby populistického, xenofobního, k Rusku a Číně směřujícího Zemana nahradil politik, který bude jasně orientovaný na západní Evropu v tradici Václava Havla.

Frankfurter Allgemeine Zeitung poukazuje na to, že pokud Drahoše skutečně podpoří voliči kandidátů, kteří v prvním kole skončili na třetím až šestém místě, tak by získal jasnou většinu hlasů.

Podporu, kterou další kandidáti vyslovili Drahošovi, připomíná i Süddeutsche Zeitung, podle něhož se vědec musí připravit na to, že se ho Zemanův tým pokusí špinavou kampaní zdiskreditovat. Deník přitom poukazuje na zkušenost z prvních přímých voleb prezidenta v roce 2013, kdy Zeman napadal svého protikandidáta Karla Schwarzenberga, přičemž se spoléhal i na protiněmecké nálady části veřejnosti.

Témata:  Miloš Zeman Jiří Drahoš Německo

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy