reklama
Titěrná tanga nezvládla zakrýt vše. Ana Braga ukázala zadeček i něco víc! - anotační obrázek
Titěrná tanga nezvládla zakrýt vše. Ana Braga ukázala…

Ukrajinské úřady už v minulosti podnikly několik restriktivních kroků proti ruským médiím, po ruské okupaci ukrajinského Krymu bylo postupně v několika vlnách zakázáno vysílání ruských televizí. Proces skončil letos v lednu, celkem bylo zablokováno 74 ruských televizních stanic.

Zařazení agentury RIA Novosti Ukrajina na sankční seznam přichází nedlouho po zadržení jejího šéfa Kyryla Vyšynského v Kyjevě. Novinář byl obviněn z velezrady, které se měl dopustit šířením nepravdivých informací o ruské anexi Krymu a válce na Donbasu. Hrozí mu trest až 15 let vězení.

Znepokojení nad zatčením Vyšynského dala najevo Rada Evropy, americké ministerstvo zahraničí a několik mezinárodních organizací na ochranu lidských práv. V ruských a ukrajinských médiích se objevily spekulace, že Vyšynskyj bude vyměněn za ukrajinského režiséra Oleha Sencova vězněného v Rusku.

Moskva v reakci na Porošenkovo rozhodnutí označila blokování webů za projev slabosti. Vlivný poslanec Konstantin Kosačov na facebooku napsal, že krok Kyjeva může být "předzvěstí rozsáhlé vojenské provokace Ukrajiny".

Součástí rozhodnutí ukrajinského prezidenta je i rozšíření sankčního seznamu vydaného počátkem května, v němž jsou zařazeni ruští oligarchové s vazbami na Kreml. Na dnes aktualizovaném seznamu se ocitl miliardář Oleg Děripaska, jehož společnost Rusal vlastní v jihoukrajinském městě Mykolajiv velkou továrnu na zpracování hliníku. Podle agentury Reuters není jasné, jaký dopad budou mít nové sankce na Děripaskova ukrajinská aktiva.

Děripaska se spolu s dalším ruským oligarchou Viktorem Vekselbergem stal hlavní obětí amerických sankcí, vyhlášených letos v dubnu. Oba se museli zbavit části majetku a členství ve vedení svých firem, aby je před dopadem sankcí ochránily. Kyjev americké sankční kroky fakticky kopíruje.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama