Londýn – Londýnský starosta muslimského původu Sadiq Khan využil svých pravomocí a zakázal ve veřejné dopravě po celé britské metropoli reklamu, která až příliš idealizuje ženské tělo. Dodržel tak slib, který dal ještě ve své kampani.
Khan se už ve své kampani před volbami na londýnského starostu zavázal, že zakáže reklamy, které propagující negativní obraz těla a zobrazují „nezdravé nebo nereálné" křivky.
Jeho rozhodnutí přišlo poté, co firma Protein World představila loni ve Velké Británii reklamy, na kterých se jsou ženy dotazovány, zda je „jejich tělo připraveno na pláž". Reklamu doplňuje fotka modelky v plavkách. Kampaň vyvolala velkou vlnu nevole, agentura ASA zaměřená na reklamy, kvůli ní obdržela 378 stížností.
Reklamy byly v roce 2015 umístěny ve stanicích metra, demonstranti je však ničili nebo parodovali. Žádali navíc, aby byla kampaň zakázána i na sociálních sítích. ASA později rozhodla, že reklama nebyla urážlivá ani nezodpovědná, ale pouze vyvolala obrovskou kontroverzi.
You're god damn right we're beach body ready. Exactly as we are. http://t.co/yzcNxmeYHC #eachbodysready #bodypositive pic.twitter.com/OLWJukWSrO
— Fiona Longmuir (@EscapologistGl) 23. dubna 2015
Khan teď splnil svůj předvolební slib a žádá vytvoření skupiny, která by nad reklamami v dopravních prostředcích měla dohled a aby procházely určitým kolečkem schvalování.
„Jako otec dvou dospívajících dívek jsem velmi znepokojen tímto druhem reklamy, která může ponižovat osoby, zejména ženy, a donutit je stydět se za jejich těla. Je nejvyšší čas, aby to skončilo," cituje Khana list The Telegraph.
„Nikdo by se neměl cítit pod tlakem, když cestuje metrem nebo autobusem. Neměl by být tlačen do nerealistických očekávání ohledně jejich těla. Chci o tom vyslat jasný signál reklamním průmyslu," dodal starosta Londýna.
Graeme Craig, obchodní ředitel pro rozvoj londýnského dopravního podniku, dodal: „Reklama v naší síti odlišná od reklamy v televizi, on-line nebo tištěných médiích. Naši zákazníci ji nemohou jednoduše vypnout nebo otočit stránku v případě, že je reklama uráží nebo štve."
Témata: Londýn, reklamy, Sadiq Khan
Související
5. května 2024 11:46
2. května 2024 17:05
30. dubna 2024 13:09
24. dubna 2024 15:10
17. září 2022 17:07
16. září 2022 21:11