reklama

Pěti turistům z Vídně ze situace nebylo do smíchu. Museli totiž z odpočívadla ve Slovinsku dojít pěšky zpět do Rakouska, odkud je odvezl zpět náhradní autobus.

Společnost však stojí jednoznačně na straně řidiče. Podle jejího vyjádření nemůžou řidiči čekat na každého opozdilce kvůli zpožděním, které dopadnou na všechny pasažéry.

"Cestující na zastávkách nebo přestupech opouštějí autobus na vlastní zodpovědnost a jsou povinni se vrátit do autobusu nebo nastoupit v čase řádného odjezdu. V tomto případě autobus zastavoval pouze na řidičem ohlášených pět minut," okomentovala případ pro tn.biz.cz mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

Rozhodně nešlo o svéhlavou zákeřnost řidiče, který podle společnosti dříve neodjel. "Flotila našich autobusů je plně digitalizovaná. To nám umožňuje sledovat, na jak dlouho autobusy na určitých místech zastaví," uvedla Čmielová.

Řidič nemá časovou kapacitu na to, aby důsledně kontroloval své pasažéry. "Z povahy věci není možné na každé zastávce kontrolovat, zda všichni cestující setrvali na svých místech až do své cílové stanice, případně z jakého důvodu opustili vozidlo předčasně. Abychom mohli dodržovat jízdní řády, není vždy bohužel možné čekat na cestující. Pokud je autobus již daleko od místa, kde zastavil, je třeba brát zřetel na jízdní řád a ostatní cestující, kteří jsou na palubě," sdělila tisková mluvčí Flixbusu.

Pauzy na pět minut jsou dimenzovány zejména pro řidiče a jejich povinné přestávky. Vzhledem k tomu, že cestující mají na palubě toaletu, musí se přizpůsobit krátkému časovému harmonogramu pauzy.