reklama

AP k incidentu poznamenala, že televizi 112 někteří kritici označují jako proruskou a že ve čtvrtek generální prokuratura pohrozila stanici právními kroky, pokud odvysílá dokument amerického režiséra Olivera Stonea, jehož součástí je rozhovor s ruským prezidentem Vladimirem Putinem.

zdroj: YouTube

Dokument Svět podle Putina amerického režiséra, jehož někteří považují za Putinova stoupence, již v roce 2017 odvysílaly ruské televize. Putin v něm kritizuje poměry v USA a v zemích amerických spojenců, vyzdvihuje ruské tradiční hodnoty a prezentuje se jako uvážlivý vůdce sebevědomého národa. Čtyřdílný seriál není podle kritiků ničím jiným než polidšťováním autoritářského politika a zatracováním Ameriky.

Televize 112 patří Tarasu Kozakovi, který se uchází o křeslo v parlamentu za proruskou Opoziční platformu oligarchy Viktora Medvedčuka, považovaného za Putinova oblíbence. Na Medvedčuka kvůli jeho vazbám na Kreml uvalily Spojené státy v roce 2014 sankce.

Bezpečnostní situace na Ukrajině je komplikovaná, neboť země na východě čelí proruským povstalcům, kteří vládu v Kyjevě neuznávají. Rusko navíc v roce 2014 anketovalo autonomní ukrajinský poloostrov Krym.

Loading...

2 komentáře (Poslední 13.07. 19:48) Napište svůj názor

reklama