reklama

Ofcom RT obvinil ze zaujatosti na konci loňského roku. Při analýze vysílání z jara 2018, tedy z doby těsně po útoku na někdejšího ruského rozvědčíka Skripala, našel úřad sedm "závažných selhání při dodržování našich vysílacích pravidel".

Podle Ofcom televize neposkytla dostatečný prostor pro vyjádření různých názorů v diskusích o aktuálním dění. Hrozilo jí za to i odebrání vysílacích práv.

"Ofcom uložil TV-Novosti pokutu 200.000 liber v souvislosti s její službou RT za nedodržení našich vysílacích pravidel," oznámil dnes úřad své rozhodnutí o případu.

Ruské ministerstvo zahraničí v odpovědi na krok britského úřadu upozornilo britská média působící v Rusku, že "by měla být připravena na následky akcí Londýna ve vztahu k RT". Rozhodnutí Ofcom je podle ministerstva součástí protiruské kampaně, jejímž cílem je omezit působení ruských médií ve Spojeném království.

Televize RT je financována z ruské státní pokladny a bývá označována za orgán ruské propagandy. Ruský pohled na události prezentuje nejen v Británii, ale také ve Spojených státech a v dalších zemích. Kromě angličtiny vysílá i v arabštině, španělštině či němčině.

RT obvinění ze zaujatosti svého vysílání odmítá a na počátku roku avizovala, že se ve věci obrátí na britskou justici. "Je velmi nesprávné, aby Ofcom oznámil postih vůči RT na základě svých zjištění o porušení (pravidel), která jsou aktuálně přezkoumávána u vrchního soudu v Londýně," uvedla dnes mluvčí RT. Televize také označila ohlášenou pokutu za "nevhodnou a neúměrnou".

Loading...

2 komentáře (Poslední 27.07. 09:38) Napište svůj názor

reklama