Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Britská vláda kvůli krizi s pohonnými hmotami zvažuje vydání víz pro řidiče

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Krizi na britském trhu s pohonnými hmotami, které na čerpacích stanicích docházejí kvůli nedostatku řidičů cisteren, chce Londýn řešit zavedením dočasných víz pro řidiče ze zahraničí.

Podle serveru BBC vláda zvažuje, že vydá až 5000 dočasných víz, aby přilákala zahraniční pracovníky. Asociace silničních dopravců RHA přitom odhaduje, že v Británii nyní chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, což podle ní může vést i k výpadkům zásobování potravinami a dalším zbožím.

Vydáváním víz by kabinet popřel vlastní přísnou imigrační politiku po brexitu, napsal list The Guardian. Podle dopravců však není jiná možnost, protože problémy v zásobování se jinak budou zhoršovat a můžou negativně ovlivnit i předvánoční trh.

V Británii je okolo 8300 čerpacích stanic, z nich zavřených je momentálně asi jedno procento. Někde došel třeba jenom jeden typ paliva, většina stanic ale hlásí fronty řidičů, kteří nakupují pohonné hmoty do zásoby. Například benzinka ve Stockportu podle BBC prodala v pátek 24.000 litrů paliva, před týdnem to bylo 8000 litrů. Společnost EP Group, která provozuje 341 čerpacích stanic, už proto zavedla limit a jednomu řidiči umožňuje nákup maximálně za 30 liber.

Výpadky v zásobování se netýkají pouze paliva, ale také potravin a dalšího zboží. Statistický úřad ONS upozornil, že s prázdnými regály v supermarketech se setkávají miliony lidí a každý šestý člověk má problémy sehnat některé typy základního zboží.

Pokud vláda dočasná víza pro řidiče zavede, bude to výzva pro další sektory, které se rovněž potýkají s nedostatkem zaměstnanců. Výjimky pro pracovníky ze zahraničí by pak mohli žádat třeba podnikatelé v pohostinství, upozornil The Guardian.

Témata:  Velká Británie pohonné hmoty

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy