Podle pondělní zprávy měli údajně pozvání do Číny dostat německý kancléř Olaf Scholz, francouzský prezident Emmanuel Macron a premiéři Itálie a Španělska Mario Draghi a Pedro Sánchez.

Navrhované setkání se podle SCMP mělo uskutečnit po říjnovém 20. stranickém sjezdu čínské komunistické strany a mělo být nepřímým důkazem, že Si bude pokračovat třetím prezidentským mandátem.

List navíc popsal i reakce na evropském kontinentě. V Paříži podle zdrojů SCMP probíhala "zanícená diskuse", jak se k tomuto pozvání postavit. "Je těžké říct 'ne' Číně a obzvlášť Si Ťin-pchingovi," citoval SCMP nejmenovaného vysokého diplomata.

List South China Morning Post je deník vycházející v angličtině v Hongkongu a od roku 2016 ho vlastní Alibaba Group. Založen byl v roce 1903 a jeho vydávání tak přetrvalo od dob, kdy byl Hongkong britskou kolonií a územím pod britskou správou, než se v roce 1997 vrátil pod správu Číny. Od změny vlastnictví SCMP se list stal terčem kritiky světových médií. Objevily se obavy ze ztráty jeho nezávislosti a zavedení autocenzury.