reklama

Ministerstvo financí prodalo dluhopisy ve čtyřech tranších, se splatností tři roky, pět let, deset let a 20 let.

Prodej přišel po letošním oživení trhů, které prudce snížilo výnosy globálních dluhopisů a náklady na financování ve srovnání s předchozí emisí z října 2018. Získaná částka šest miliard USD byla zhruba dvojnásobná ve srovnání s původním cílem a objednávky, tedy poptávka, byly na dluhopisy až za 20 miliard USD, vyplývá z údajů společnosti Refinitiv.

"Z taktického finančního hlediska je nyní vhodná doba k získání relativně levných financí," uvedl šéf oddělení dluhu rozvíjejících se zemí v Macquarie Asset Management Alex Kozhemiakin.

Nejnovější nabídka byla teprve třetím prodejem dolarových dluhopisů od doby před dvěma lety, kdy Peking po 13leté přestávce oživil svůj program vydávání zahraničních dluhopisů. Po návratu na trhy v roce 2017 získal dvě miliardy USD a v rámci samostatné transakce v roce 2018 další tři miliardy USD.

Tento měsíc Čína také prodala první emisi dluhopisů v eurech za 15 let. Získala z ní 4,4 miliardy USD. Analytici věří, že evropský trh se stane v budoucnosti pro asijskou velmoc větším zdrojem financí.

Podle agentury Bloomberg je celková hodnota trhu s dolarovými dluhopisy v Číně nyní více než 740 miliard USD. Emise dluhopisů je letos rekordní. Loni přitom emise nových dluhopisů po rekordu v roce 2017 klesly, částečně kvůli oslabení jüanů v reakci na vypuknutí americko-čínské obchodní války. Letos však opět oživily a čínští dlužníci již vydali dolarové dluhopisy za 195 miliard USD. Celoroční rekord z roku 2017 je vydání dluhopisů za 211 miliard USD.

Nejnovější emise státních dluhopisů však není nějak velká ve srovnání s emisemi jiných států. Itálie minulý měsíc prodala státní dluhopisy za sedm miliard USD. Argentina loni v lednu prodala dluhopisy za devět miliard USD.

Čína má u tří největších ratingových agentur Moody's Investor Service, S&P Global Ratings a Fitch Ratings pátou nejvyšší investiční známku. Je na tom hůře než Jižní Korea, ale stejně jako Japonsko.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama