K žalobě Greenpeace u soudu v Braunschweigu se připojila také klimatická aktivistka Clara Mayerová z hnutí Fridays for Future. Organizace Greenpeace zároveň podpořila podobnou žalobu, kterou podal místní zemědělec u jiného německého soudu. Letos v září jiná ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) zažalovala kvůli emisím automobilky BMW a Mercedes-Benz.

Ekologové požadují, aby automobilka ukončila výrobu aut se spalovacími motory, a do roku 2030 tak snížila emise oxidu uhličitého o 65 procent oproti úrovni z roku 2018. Na reakci má firma osm týdnů. Volkswagen se k žalobě nevyjádřil, ale v září, kdy Greenpeace zveřejnil předžalobní výzvu, mluvčí firmy požadavky ekologických organizací odmítl.

"Volkswagen se v roce 2018 jasně zavázal plnit pařížskou klimatickou dohodu a má velice ambiciózní plán elektrifikace, přičemž do elektromobility investuje do roku 2025 35 miliard eur," sdělila tehdy firma.

Greenpeace se v žalobě odvolává na letošní verdikt ústavního soudu, který nařídil, aby Německo jasněji definovalo cíle pro omezení emisí skleníkových plynů po roce 2030. Současný zákon o ochraně klimatu je podle soudu nedostatečný a znevýhodňuje příští generace.