Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Itálie zvažuje zkrácení karantény pro očkované, v zemi už převažuje varianta omikron

Itálie, ilustrační foto
Itálie, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Itálie zvažuje zkrácení karantény pro lidi očkované proti covidu-19, a to zejména vzhledem k šíření nakažlivější koronavirové varianty omikron. Napsala o tom agentura ANSA. V zemi nyní platí pravidlo, že do karantény musí po blízkém kontaktu s nakaženým každý: u očkovaných trvá karanténa sedm dní, u neočkovaných deset dní.

Podle předběžných dat nyní v Itálii omikron převážil. Náměstek ministerstva zdravotnictví Pierpaolo Sileri stanici Sky TG24 řekl, že tato varianta je zodpovědná až za 60 procent případů nákazy a že denní bilance nakažených se brzy můžou vyšplhat k hranici 100.000.

Na Štědrý den Itálie zaznamenala bezmála 55.000 nových případů nákazy, což bylo nejvyšší číslo od začátku pandemie covidu-19. Během dalších dvou svátečních dnů laboratoře potvrdily zhruba 25.000 a 30.000 nakažených, což ale může souviset i s nižším počtem provedených testů.

Vládní zmocněnec pro očkování Francesco Figliuolo se domnívá, že zkrácení karantény by mělo přijít zejména u lidí, kteří už dostali i třetí posilující dávku očkování. Stejný názor má vedení mnoha regionů.

"Omikron je velmi nakažlivá varianta. Každý pozitivní má v průměru pět až deset blízkých kontaktů. Pokud bychom měli milion nakažených, pak by bylo pět až deset milionů lidí v karanténě, a to není možné," řekl šéf nezávislého výzkumného pracoviště GIMBE Nino Cartabellotta. Aktuálně jsou v Itálii v karanténě asi dva miliony lidí, uvedla agentura APA.

Sileri uvedl, že k rozhodnutí o změně karanténních pravidel vláda dospěje nejdříve za dva týdny. "Teď není ta správná chvíle," řekl.

Témata:  koronavirus (coronavirus) COVID-19 Itálie

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy