reklama

Prvenství si Londýn vysloužil kvůli tomu, že se provoz v devítimilionovém městě ani během pandemie příliš nezmenšil. Loni britská metropole figurovala v žebříčku na 16. místě. Provozní šéf společnosti Inrix Peter Lees uvedl, že negativní vliv na zahlcení města měl i vznik nových pruhů pro cyklisty.

Jeho závěr ale vyvolal podle serveru BBC kritiku u neziskových organizací, které cyklistiku propagují jako ekologičtější způsob dopravy ve městě. "Inrix se zaměřuje jen na to, kolik vozovky mají k dispozici auta, zatímco důležitou otázkou je spíše to, jak lépe využít prostor a změnit pohled na dopravu, abychom dokázali dopravní přehlcenost snížit," uvedl Duncan Dollimore z neziskové organizace Cycling UK.

Celkově řidiči ve velkých městech díky protipademickým opatřením a sníženému provozu letos ztratili v zácpách méně času. Například v Bogotě, Bostonu, Torontu nebo Petrohradu se prostoje v kolonách snížily zhruba o polovinu, v Istanbulu o více než 40 procent, v Londýně ale jen o jediné procento.

V Česku není podle společnosti Inrix dopravně nejzahlcenějším městem Praha, ale Hradec Králové, kde řidiči letos čekáním v autě strávili 53 hodin. Stejný čas jako v metropoli - 51 hodin - v kolonách prostáli i řidiči v Pardubicích. Až daleko za touto trojicí skončily České Budějovice (38 hodin v zácpách), Brno (36 hodin), Olomouc (31 hodin) a Ústí nad Labem (24 hodin). Nejmenší prostoje měli řidiči v Liberci, kde hustá doprava letos způsobila jen 13 hodin čekání, v Karlových Varech to je 16 hodin a v Ostravě 17 hodin.