reklama

Tato novinka ale nebude kvůli regulačním opatřením dostupná uživatelům v Číně, která je pro Apple jedním z nejdůležitějších trhů, upozornila dnes agentura Reuters i některá další média.

Jde o další z kompromisů, které technologický gigant učinil na čínském trhu, kde generuje asi 15 procent svých tržeb, napsal zpravodajský server BBC. Internet je v Číně pod přísnou kontrolou, země své obyvatele rozsáhle sleduje.

Společnost Apple zatím na žádost o bližší informace ohledně regulačních požadavků nereagovala. Funkce nebude dostupná ani v Bělorusku, Saúdské Arábii, Kolumbii, Egyptě, Kazachstánu, Jihoafrické republice, Turkmenistánu, Ugandě a na Filipínách. Na ostatních trzích ji Apple zpřístupní později v letošním roce.

Technologická společnost dále představila bezpečnostní prvky nového operačního systému iOS 15 pro své chytré mobilní telefony iPhone. Uživatelé budou moci sledovat, které aplikace shromažďují data. Některé aplikace, jako je například Mail, budou skrývat IP adresu, aby bylo možné sledování zablokovat.

Nové funkce budou pravděpodobně překážet sociálním sítím, jako je Facebook a Twitter, nebo vyhledávači Google. Reklama vycházející z údajů o uživatelích je totiž základem jejich obchodního modelu.

reklama