reklama

Kvůli karanténám letos miliony dětí po celém světě musely trávit dny zavřené doma a ve chvíli, kdy restrikce povolily, musely často povinně nosit roušky. Novou realitu koronavirové doby odrážejí i hračky.

V hračkářství v centru Madridu jsou k dostání například "aktualizované verze" populární panenky Nancy, kterou vyrábí firma Famosa. Některé mají roušky, jiné mají v krabici dokonce i test na koronavirus, s jehož pomocí mohou děti zjistit, zda je panenka infikovaná. Vyléčit ji pak mohou polechtáním.

"Myslím, že je to způsob, jak přivyknout realitě. Panenky reprezentují společnost," domnívá se jedna z matek, která v obchodě zrovna vybírá vánoční dárky. "Když dáte panence roušku, připomenete tím dětem, že i ony by ji měly nosit," dodává další nakupující.

Vedoucí obchodu Adela Harová tvrdí, že hračky odkazující na pandemii se prodávají dobře, což potvrzuje i šéfka firmy Famosa Marie-Eve Rougeotová, podle níž jsou panenky s rouškami hitem už od chvíle, kdy se v září ocitly v obchodech. "Když děti musejí jít k lékaři nebo na test, mají pak menší obavy," tvrdí Rougeotová.

Hračky související s virem se rychle prodávají i v sousedním Portugalsku, tvrdí tamní hračkářská firma Science4You. Na předvánočním trhu je prý populární například její sada s 15 aktivitami, která umožňuje domácí výrobu roušky, obličejového štítu nebo mýdla.

"Když z toho uděláme zábavu, tak se děti dozvědí o viru mnohem víc a zjistí, jak se před ním chránit," tvrdí šéf společnosti Miguel Pina Martins. Připouští ale, že pro firmy jsou inovace také způsob, jak se vyrovnat s výpadkem tržeb. "Trh s hračkami zažívá těžké časy... od března se třeba nekonaly žádné narozeninové večírky."

reklama