Všeobecně uznávaný sportovní hatchback Ford Fiesta ST bude ještě ostřejší.
Ford dnes v předvečer zahájení ženevského autosalonu odhalí nový model Ford Fiesta ST200, který je o 10 procent výkonnější a má o 20 procent vyšší točivý moment než dosavadní Fiesta ST. Zážehový motor 1.6 EcoBoost tak dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm.Parametry motoru staví variantu ST200 do pozice nejrychlejší sériově vyráběné Fiesty v historii. Akceleraci 0–100 km/h zvládne vůz za 6,7 s. Vedle výjimečných jízdních výkonů se pyšní také výjimečnou specifikací. Má karoserii lakovanou odstínem Solid Silver Grey, matně černá obráběná kola z lehké slitiny a speciální detaily v interiéru.Fiesta ST200 se začne vyrábět v červnu, první kusy dorazí k zákazníkům nedlouho poté.„Fiestu ST si zamilovali jak majitelé, tak recenzenti. Model ST200 pozvedá tento výjimečný sportovní vůz na novou úroveň výkonu a dynamiky,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj produktů.Ford v Ženevě vystaví rovněž novou Kugu, pro kterou to bude evropská autosalonová premiéra, a poprvé v Evropě ukáže vedle sebe silniční i závodní verzi nového supersportovního modelu Ford GT.
Fiesta ST200
Vedle speciálního laku karoserie a 17palcových kol z lehké slitiny se Fiesta ST200 vyznačuje rovněž červeně lakovanými brzdovými třmeny, sportovními předními sedadly Recaro s částečně koženým čalouněním nebo osvětlenými prahovými lištami. S černou kůží kontrastuje prošívání stříbrnou nití.
Krátkodobé navýšení plnicího přetlaku turbodmychadla (tzv. „overboost“) přidá motoru 1.6 EcoBoost po dobu až 15 sekund dalších 11 kW a 30 Nm. Ke zlepšení pružného zrychlení přispělo také zkrácení stálého převodu z 3,82 na 4,06. Fiesta ST200 vyvine nejvyšší rychlost 226 km/h.
Stejně jako Fiesta ST těží i model ST200 z následujících modifikací podvozku:
Zdokonalený systém TVC (rozdělování točivého momentu) a ESC se třemi přepínatelnými režimy Upravené přední těhlice Upravená torzní tyč s vyšší tuhostí Speciálně zvolené pružiny i tlumiče pérování O 15 mm nižší těžiště Strmější převod řízení – 13,69 : 1 Zesílená brzdová soustava s větším hlavním válcem a kotoučovými brzdami vpředu i vzaduFiesta ST byla představena v roce 2013. Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm zvládá akceleraci 0–100 km/h za 6,9 s. Fiesta ST se rychle etablovala jako jeden z nejúspěšnějších malých sportovních hatchbacků a za první rok na trhu nasbírala po světě více než 20 různých ocenění. V Evropě Ford prodal celkem 30 000 vozů tohoto typu.
Nová Kuga se systémem SYNC 3
Nový Ford Kuga se objevuje v Ženevě nedlouho po své premiéře na konferenci Mobile World Congress v Barceloně. Kromě nového vzhledu přináší do Evropy také nový komunikační a zábavní systém SYNC 3.
SYNC 3 má jednodušší ovládání a rychlejší reakce. Vedle hlasových pokynů ho lze obsluhovat také prostřednictvím 8palcové dotykové obrazovky, která reaguje i na gesta používaná na chytrých telefonech. SYNC 3 nově podporuje protokoly Apple CarPlay a Android Auto sloužící k připojení chytrých telefonů platforem iOS, respektive Android, k palubnímu systému vozu.Nová Kuga dále nabízí nejmodernější asistenční a komfortní technologie Ford, přívětivější ergonomii interiéru a novou motorizaci 1.5 TDCi 88 kW, která by měla být o 5 procent úspornější než dosavadní 2.0 TDCi o stejném výkonu. Poznávacím znamením nové Kugy je modernizovaný exteriér s výraznou přední maskou.
Závodní a silniční Ford GT bok po boku
Ford nedávno potvrdil, že do legendárního závodu 24 hodin Le Mans nastoupí hned čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing Ford – dva ze série IMSA WeatherTech SportsCar Championship a dva z mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech. Čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se letos jede o víkendu 18.–19. června.
Ford se vrací do Le Mans padesát let po legendárním triumfu v roce 1966, kdy zde vozy Ford GT40 vybojovaly první, druhé i třetí místo. Na počest úspěchů Fordu v Le Mans z let 1966 až 1969 ponesou závodní vozy startovní čísla 66, 67, 68 a 69.
Závodním a silničním vozům Ford GT budou v Ženevě dělat společnost čtyři jezdci Ford Chip Ganassi Racing, kteří mají startovat v Le Mans: Stefan Mücke, Olivier Pla, Andy Priaulx a Dirk Müller.
Nový Ford GT je vrcholným představitelem řady sportovních modelů Ford Performance. Slouží jako výkladní skříň nejnovějších technologií Fordu v oblastech přeplňovaných zážehových motorů EcoBoost, aerodynamiky a odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken.
Díky omezené výrobní sérii se Ford GT stane jedním z nejexkluzivnějších modelů v historii značky Ford. Výroba pro zákazníky z Evropy začne ve druhé polovině letošního roku.
Témata: Ford Fiesta, Ford Motor Company, autosalon Ženeva