Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ford v Ženevě představuje novou Fiestu ST200 s výkonem 147 kW (200 k)

Ford v Ženevě představuje novou Fiestu ST200 s výkonem 147 kW (200 k) Fotogalerie +2
Ford v Ženevě představuje novou Fiestu ST200 s výkonem 147 kW (200 k)
Foto: Ford Motor Company

Všeobecně uznávaný sportovní hatchback Ford Fiesta ST bude ještě ostřejší.

Ford dnes v předvečer zahájení ženevského autosalonu odhalí nový model Ford Fiesta ST200, který je o 10 procent výkonnější a má o 20 procent vyšší točivý moment než dosavadní Fiesta ST. Zážehový motor 1.6 EcoBoost tak dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm.Parametry motoru staví variantu ST200 do pozice nejrychlejší sériově vyráběné Fiesty v historii. Akceleraci 0–100 km/h zvládne vůz za 6,7 s. Vedle výjimečných jízdních výkonů se pyšní také výjimečnou specifikací. Má karoserii lakovanou odstínem Solid Silver Grey, matně černá obráběná kola z lehké slitiny a speciální detaily v interiéru.Fiesta ST200 se začne vyrábět v červnu, první kusy dorazí k zákazníkům nedlouho poté.„Fiestu ST si zamilovali jak majitelé, tak recenzenti. Model ST200 pozvedá tento výjimečný sportovní vůz na novou úroveň výkonu a dynamiky,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj produktů.Ford v Ženevě vystaví rovněž novou Kugu, pro kterou to bude evropská autosalonová premiéra, a poprvé v Evropě ukáže vedle sebe silniční i závodní verzi nového supersportovního modelu Ford GT. 

Fiesta ST200

Vedle speciálního laku karoserie a 17palcových kol z lehké slitiny se Fiesta ST200 vyznačuje rovněž červeně lakovanými brzdovými třmeny, sportovními předními sedadly Recaro s částečně koženým čalouněním nebo osvětlenými prahovými lištami. S černou kůží kontrastuje prošívání stříbrnou nití.

Krátkodobé navýšení plnicího přetlaku turbodmychadla (tzv. „overboost“) přidá motoru 1.6 EcoBoost po dobu až 15 sekund dalších 11 kW a 30 Nm. Ke zlepšení pružného zrychlení přispělo také zkrácení stálého převodu z 3,82 na 4,06. Fiesta ST200 vyvine nejvyšší rychlost 226 km/h. 

Stejně jako Fiesta ST těží i model ST200 z následujících modifikací podvozku:

Zdokonalený systém TVC (rozdělování točivého momentu) a ESC se třemi přepínatelnými režimy Upravené přední těhlice Upravená torzní tyč s vyšší tuhostí Speciálně zvolené pružiny i tlumiče pérování O 15 mm nižší těžiště Strmější převod řízení – 13,69 : 1 Zesílená brzdová soustava s větším hlavním válcem a kotoučovými brzdami vpředu i vzadu 

Fiesta ST byla představena v roce 2013. Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm zvládá akceleraci 0–100 km/h za 6,9 s. Fiesta ST se rychle etablovala jako jeden z nejúspěšnějších malých sportovních hatchbacků a za první rok na trhu nasbírala po světě více než 20 různých ocenění. V Evropě Ford prodal celkem 30 000 vozů tohoto typu. 

Nová Kuga se systémem SYNC 3

Nový Ford Kuga se objevuje v Ženevě nedlouho po své premiéře na konferenci Mobile World Congress v Barceloně. Kromě nového vzhledu přináší do Evropy také nový komunikační a zábavní systém SYNC 3.

SYNC 3 má jednodušší ovládání a rychlejší reakce. Vedle hlasových pokynů ho lze obsluhovat také prostřednictvím 8palcové dotykové obrazovky, která reaguje i na gesta používaná na chytrých telefonech. SYNC 3 nově podporuje protokoly Apple CarPlay a Android Auto sloužící k připojení chytrých telefonů platforem iOS, respektive Android, k palubnímu systému vozu.Nová Kuga dále nabízí nejmodernější asistenční a komfortní technologie Ford, přívětivější ergonomii interiéru a novou motorizaci 1.5 TDCi 88 kW, která by měla být o 5 procent úspornější než dosavadní 2.0 TDCi o stejném výkonu. Poznávacím znamením nové Kugy je modernizovaný exteriér s výraznou přední maskou. 

Závodní a silniční Ford GT bok po boku

Ford nedávno potvrdil, že do legendárního závodu 24 hodin Le Mans nastoupí hned čtyři vozy Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing Ford – dva ze série IMSA WeatherTech SportsCar Championship a dva z mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech. Čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se letos jede o víkendu 18.–19. června. 

Ford se vrací do Le Mans padesát let po legendárním triumfu v roce 1966, kdy zde vozy Ford GT40 vybojovaly první, druhé i třetí místo. Na počest úspěchů Fordu v Le Mans z let 1966 až 1969 ponesou závodní vozy startovní čísla 66, 67, 68 a 69. 

Závodním a silničním vozům Ford GT budou v Ženevě dělat společnost čtyři jezdci Ford Chip Ganassi Racing, kteří mají startovat v Le Mans: Stefan Mücke, Olivier Pla, Andy Priaulx a Dirk Müller. 

Nový Ford GT je vrcholným představitelem řady sportovních modelů Ford Performance. Slouží jako výkladní skříň nejnovějších technologií Fordu v oblastech přeplňovaných zážehových motorů EcoBoost, aerodynamiky a odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken. 

Díky omezené výrobní sérii se Ford GT stane jedním z nejexkluzivnějších modelů v historii značky Ford. Výroba pro zákazníky z Evropy začne ve druhé polovině letošního roku.

Témata:  Ford Fiesta Ford Motor Company autosalon Ženeva

Aktuálně se děje

10:33

Zimní počasí do soboty, slibují meteorologové. Pak přijde další změna

Morava a Slezsko se připravují na noční a páteční sněhovou nadílku, kterou těmto oblastem už několik dní slibuje Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Zimní počasí se očekává i v sobotu. Změna přijde v neděli od západu. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.