Praha - V předvečer mezinárodního autosalonu v Ženevě proběhlo každoroční udílení cen Evropské auto roku. Tento prestižní titul si pro letošní rok odnesl nový Opel Astra. Shodou okolností ve stejnou dobu procházela nová Astra s litrovým tříválcem naším redakčním testem. Pojďme se tedy podívat, jestli si Astra svůj titul opravdu zaslouží.
I v dnešní době, kdy se většina výrobců předhání v tom, kdo postaví levnější, bezpečnější a praktičtější SUV, se na trhu stále najde dostatek místa pro klasické rodinné hatchbacky. Tomuto segmentu již od pradávna kraluje Volkswagen Golf, který má v patách Ford Focus, Hyundai i30 a v neposlední řadě i Opel Astra. Ten ale v mnohém za svými konkurenty pokulhával. Proto byl nevyhnutelný brzký příchod nové generace, která se pokouší napravit chyby své předchůdkyně.
Designem rozhodně zaujme
Nová Astra přiváží mnohem sportovnější a elegantnější design, za kterým se ochotně otáčí nejeden kolemjdoucí. Především vás zaujme výrazná boční linie, ostře řezaná příď s rozšířenou maskou chladiče, zajímavá grafika světel a v neposlední řadě i sportovnější silueta vozu.
Skvělá ergonomie a svéhlavý multimediální systém
Ani po usednutí do kabiny vozu si rozhodně není nač stěžovat. První s čím jsem přišel do kontaktu jsou logicky sedadla. Ač náš testovací kus nedisponoval velebenými příplatkovými sedadly s ventilací a masážními funkcemi, byl jsem s nimi více než spokojen. Nabízejí opravdu pohodlnou řidičskou polohu za volantem a poskytnou i příjemné boční vedení kolem stehen a boků. Ocenil bych ale lepší boční vedení v oblasti ramen.
Pod multimediálním centrem nalezneme přehledný panel ovládání dvouzónové klimatizace, pod kterým se ukrývají tlačítka ovládající funkci parkovacích senzorů a systému Star/Stop.
Celý test čtěte na AutoRoad.cz
Témata: testy aut, Opel Astra