Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nová Škoda Karoq: Kompaktní SUV nahradí Škodu Yeti

Škoda Karoq Fotogalerie +6
Škoda Karoq
Foto: Škoda Auto

Stockholm - Nové kompaktní SUV Škoda Karoq se začne ve východočeských Kvasinách vyrábět na přelomu července a srpna. První vozy se k zákazníkům dostanou ve druhé polovině října. Při světové premiéře vozu to ČTK řekl mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.

Karoq v nabídce Škody nahradí model Yeti. Zájemci jej budou moci objednávat od konce července. Světovou výstavní premiéru Škoda naplánovala na září v rámci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Pro jméno auta se Škoda, stejně jako u modelu Kodiaq, opět nechala inspirovat u indiánského kmene Aleuťanů z ostrova Kodiak u jihu Aljašky. Ti označují automobil slovem kaa'raq a ruq zase znamená šíp, který má škoda ve znaku.

Konkurenty nové Škodě budou, stejně jako v případě sesterského Seatu Ateca, který se již v Kvasinách vyrábí, například Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo Ford Kuga. Cenu dosud výrobce neoznámil. Ateca se prodává od 468.900 Kč, Yeti od 399.900 Kč.

Co vše o Škodě Karoq víme?

Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů, což je nejvíce ve třídě. Díky systému zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 litrů. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu.

Auto nabídne mobilní připojení k internetu přes LTE nebo funkci tísňového volání ecall. Ve voze Škoda Karoq je k dispozici široká škála asistenčních systémů. K novým systémům patří například asistent pro parkování, jízdu v pruhu nebo jízdu v zácpě. Vůz dále nabízí detekci objektů v mrtvém úhlu zrcátek, rozpoznávání dopravních značek nebo prediktivní ochranu chodců.

Poprvé ve voze Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.

Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy od jednoho do dvou litrů a disponují výkonem od 115 do 190 koní. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Novinkou je motor 1,5 TSI s možností odpojování dvou válců.

Karoq nabídne inteligentní pohon všech kol s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, možnost volby z pěti jízdních režimů a adaptivní odpružení.

Mezi chytrá řešení ve voze patří elektricky ovládané páté dveře nebo elektricky ovládané tažné zařízení, které se na zádi vozu vyklopí jen tehdy, když je potřeba. Sériově je na palubě elektromechanická parkovací brzda. Ve spojení s převodovkou DSG obsahuje také funkci Auto Hold. V zácpách nebo při opakovaném zastavování a rozjíždění udržuje vůz v klidu, aniž by řidič musel sešlápnout brzdový pedál. Zapíná a vypíná se pomocí páčky ve středové konzoli.

Témata:  Škoda Škoda Karoq auto

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 22:03

Sport dostane stovky milionů na obnovu po povodních, rozhodla vláda

Národní sportovní agentura dostane 850 milionů korun na pomoc sportovním organizacím, jejichž majetek zničily či poškodily zářijové povodně. Uvolnění peněz z rozpočtové rezervy schválila vláda středečním jednání. Odsouhlasila také další rozšíření pomoci českým exportérům obchodujícím s Ukrajinou, poskytované formou pojištění vývozních úvěrových rizik Exportní garanční a pojišťovací společností a schválila i spuštění úvěrového programu Národní rozvojové banky pro podnikatele postižené povodněmi.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.