reklama

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) schválil firmě návrh úprav některých vozů s objemem motoru 1,2 litru, jako je VW Polo nebo Seat Ibiza. Již dříve úřad posvětil úpravy větších vozů s dvoulitrovými motory.

Volkswagen loni přiznal, že do aut s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí dobrozdání KBA, jde o 8,5 milionu automobilů.

Šéf společnosti Matthias Müller na červencové valné hromadě řekl, že automobilka získala od KBA souhlas s technickými úpravami u dalšího milionu naftových aut dotčených touto aférou. Úřad do té doby vydal svolení s technickým řešením pro více než 3,7 milionu aut.

Volkswagen uvedl, že majitelé vozů budou o úpravách informováni individuálně. V Česku začal podnik auta s naftovými motory s problematickým softwarem svolávat k úpravám v polovině května.

U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat pouze v aktualizaci softwaru. U zhruba tří milionů vozů s motory o objemu 1,6 litru však budou nutné složitější úpravy.

reklama