Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Anheuser-Busch sníží počet zaměstnanců, o práci přijde 5500 lidí

Ekonomika, ilustrační fotografie
Ekonomika, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Brusel - Největší světový producent piva, nadnárodní společnost Anheuser-Busch InBev, po převzetí svého konkurenta SABMiller sníží počet zaměstnanců asi o tři procenta. Firma to dnes uvedla v dokumentech k návrhu transakce.

Reálně by tak o práci mohlo přijít kolem 5500 lidí, uvedla s odkazem na své zdroje agentura Reuters. Další dokumenty pak ukázaly, že firmy AB InBev a SABMiller v souvislostí s realizací fúze zaplatí téměř dvě miliardy dolarů (48 miliard Kč) na poplatcích bankám, právníkům a dalším poradcům. To by odpovídalo asi dvěma procentům hodnoty transakce. AB InBev na poplatcích zaplatí 1,735 miliardy dolarů a SABMiller 202 milionů dolarů.

AB InBev a SABMiller, který je mimo jiné majitelem Plzeňského Prazdroje, se na spojení dohodly už loni, transakci by měly podle vlastního odhadu dokončit v říjnu. AB InBev minulý měsíc předložil zlepšenou nabídku na převzetí SABMilleru, jehož vedení se potom rozhodlo doporučit akcionářům, aby tento návrh přijali. Nová nabídka oceňuje celý SABMiller na zhruba 78 miliard liber (2,5 bilionu Kč).

AB InBev chce do čtyř let od převzetí dosáhnout ročních úspor nejméně 1,4 miliardy dolarů (33,5 miliardy Kč). Společnost předpokládá, že rušení míst se uskuteční během tří let od dokončení transakce.

Témata:  Anheuser-Busch InBev pivovary ekonomika

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.