New York - Reklamní spot společnosti Anheuser-Busch InBev popudil příznivce amerického prezidenta Donalda Trumpa a volají po bojkotu piva Budweiser. Na twitteru se tak již objevil hashtag #boycottbudweiser.
Reklama byla připravena pro dnešní finále Super Bowlu - finále ligy amerického fotbalu NFL. Spot ukazuje cestu Adolphuse Busche z Německa do USA v roce 1857. Po příjezdu se setkal s nepřátelstvím a protipřistěhovaleckými náladami, lidé na ulici na něj pokřikovali a strkali do něj.
Podle některých je to paralela se současným postojem vůči muslimským uprchlíkům. Anheuser-Busch ale ujišťuje, že reklama není odpovědí na imigrační změny Trumpovy vlády a není politická.
"Toto komerční sdělení ukazuje začátek cesty Budweiseru," uvedl v prohlášení viceprezident Anheuser-Busch Ricardo Marques. "A i když se odehrává v 19. století, je to příběh, o kterém věříme, že bude souznít s dnešní podnikavou generací - těmi, kteří nadále usilují o splnění svých snů." Firma také upozornila, že reklama byla vytvořena ještě před tím, než Trump podepsal migrační dekret.
Ať už je politická nebo ne, bude reklama Budweiseru určitě drahá, upozornil server dailymail.co.uk. Podle listu New York Times spot v délce 30 vteřin vysílaný při dnešním Super Bowlu vyjde na pět milionů USD (125,2 milionu Kč). To znamená, že Anheuser-Busch zaplatí za svou reklamu deset milionů dolarů.
Témata: Anheuser-Busch InBev, Donald Trump, reklama
Související
8. listopadu 2016 18:20
26. srpna 2016 17:00
23. srpna 2016 14:21
29. července 2016 9:59