Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stop obezitě: PepsiCo chce bojovat s celosvětovou epidemií nadváhy

obezita
obezita
Foto: Pixabay

Londýn - Společnost PepsiCo Inc. chce celosvětově snížit množství cukru ve svých nápojích. Hodlá tak přispět k boji s celosvětovou epidemií obezity a ochránit životní prostředí.

Ačkoliv je PepsiCo známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které činí 63 miliard dolarů. Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.

Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.

Newyorská firma chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat 100 kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku.

Podle PepsiCo jsou současné plány omezit cukr v nápojích mnohem ambicióznější než v minulých letech. "Věda šla kupředu," řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan.

Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých je zapotřebí méně přidaného cukru. "Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet," dodal.

Témata:  nápoje obezita

Související

Aktuálně se děje

8:22

Jakub Prachař a úřady. Řeší někdo v Česku jeho mezinárodní skandál?

Mezinárodní ostudu si podle dostupných informací uřízl Jakub Prachař, když se stal aktérem konfliktu na palubě letounu z Prahy do Abú Dhabí. Dokonce se objevily zvěsti, že skončil v poutech. O tom by ale snad něco věděly úřady. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.