Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká spořitelna vyplatila téměř tři miliardy klientům zkrachovalé ERB Bank

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Praha - Téměř polovina klientů ERB bank si na vybraných pobočkách České spořitelny vybrala peníze. Jednalo se dohromady o částku 2,95 miliardy Kč. Zbývá vyplatit ještě 579 milionů 2869 klientům.

Nárok na výplatu náhrady vkladu má přes 5400 klientů ERB bank, kteří mají celkem pojištěné vklady 3,53 miliardy korun.

Průměrný vklad na klienta podle Garančního systému finančního trhu (GSFT) mírně přesahuje 650.000 Kč. GSFT eviduje 86 takzvaně nadlimitních vkladů, které v den vydání oznámení ČNB přesáhly 100.000 eur (2,72 milionu Kč).

V součtu jde o téměř 47 milionů korun. Tyto peníze přesahující limit pojištění vkladů budou představovat pohledávku klientů za bankou, protože nejsou pojištěné GSFT.

Česká národní banka 11. října oznámila, že ERB bank není schopna dostát svým závazkům. Výplaty klientům zahájila ČS 20. října. Dne 24. října ČNB bance odejmula licenci. Hlavními důvody byly nefunkční řídící a kontrolní systém banky a nákup dluhopisů v rozporu s právními předpisy.

Témata:  ČNB Česká spořitelna

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 13:10

Soukup se chystá na další soud s rodinou expartnerky. Potvrdil to Dopita

Válka mezi Jaromírem Soukupem a Agátou Hanychovou, respektive její rodinou, bude mít další dějství. Bývalí partneři se minulý týden opět potkali u soudu, který řeší otázku péče o jejich společnou dceru Rozárku. Na obzoru se však již rýsuje další spor. Tentokrát se bude týkat Soukupa a Mirka Dopity, manžela Hanychové. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.