reklama

Lidé kupovali čokoládové figurky, cukrovinky a ovoce pro pondělní mikulášskou nadílku. Z domácích spotřebičů byl zájem o mixéry nebo kuchyňské roboty, z elektroniky o televize nebo notebooky. Po výplatě by se podle některých obchodníků mohly tržby ještě zvýšit.

"V průběhu druhého adventního víkendu jsme zažili vrcholící nákupní horečku. Tržby překonaly rekordy z roku 2015 v řádu desítek procent. Lidé nejvíce kupovali televize, herní konzole s brýlemi pro virtuální realitu, notebooky, mobilní telefony, parfémy, chytré hodinky a paměťové karty," uvedl Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz, obchodu s počítači a elektronikou.

Zvýšené tržby po výplatě očekává rovněž prodejce elektroniky Datart. Mluvčí firmy Iva Pavlousková uvedla, že počet návštěvníků se oproti minulému týdnu zdvojnásobil, tržby však zatím ne. "Zákazníci si k nám chodí zboží spíše prohlédnout. Předpokládáme, že se pro dárky vrátí po výplatě. Tento víkend zákazníci nejvíce nakupovali kapslové kávovary. Velký zájem byl také o mixéry a kuchyňské roboty," doplnila Pavlousková.

Výrazný nárůst tržeb hlásí také slevový portál Slevomat. Podle ředitelky společnosti Marie Chytilové však začne opravdová nákupní horečka až po výplatách. "Od začátku adventu jsme zaznamenali meziroční růst tržeb o 30 procent. Nejvýraznější část tržeb tvoří zážitky. Na dračku jdou all inclusive pobyty na zámku, adrenalinové a sportovní zážitky nebo například předplatné do divadel," sdělila Chytilová. Obrovský zájem je podle ní také o fotodárky.

reklama