Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

České dráhy vypsaly tendr na elektrické lokomotivy, musí jet rychlostí 200 km/h

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: České dráhy

Praha - České dráhy opět vypsaly tendr na pronájem elektrických lokomotiv schopných jet rychlostí 200 km/h. Desetiletý pronájem má dle odhadů vyjít na 480 milionů eur (1,3 miliardy korun).

Deset nových lokomotiv by mělo na trase mezi Prahou a Hamburkem nahradit lokomotivy plzeňské Škoda Transportation nazývané Emil Zátopek, které nemají všechna povolení pro provoz na německých tratích.

Vlaky směřující z Prahy do Hamburku tak nyní přepřahají české lokomotivy v Drážďanech, odkud vlaky vozí německé stroje schopné jet 200kilometrovou rychlostí. Stroje od Škody mohou na německých tratích jezdit jen 160kilometrovou rychlostí. 

Od jízdního řádu platného od poloviny letošního prosince ale musí ČD podle smlouvy s německými drahami samy na trase nasazovat lokomotivy schopné jet 200 km/h.

Témata:  České Dráhy ŠKODA TRANSPORTATION a.s. železnice

Související

Aktuálně se děje

10:25

Miroslav Donutil je přesvědčen, že nastala vhodná doba mluvit o Gottovi či Bohdalové

Miroslav Donutil má pověst výborného herce i geniálního vypravěče. Mnozí z nás si pamatují jeho legendární televizní pořady, které se dodnes vysílají v reprízách. Donutila si ale lidé mohou poslechnout i naživo. Podle herce se teď lidé chtějí smát. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.