reklama

"Češi začínají on-line nakupovat zboží napříč veškerým sortimentem. To motivuje prodejce přidávat mezi své položky další a další druhy produktů. Týká se to jak velkých nákupních galerií, tak menších prodejců," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Nejvýrazněji, o 63 procent meziročně, loni vzrostl on-line prodej potravin, oblečení se prodalo o 33 procent více. Kromě toho rychle rostl on-line prodej dětského zboží a produktů v kategorii dům a zahrada (oboje o 24 procent).

Prodejům po internetu dominuje nadále elektronika s podílem 51 procent. Desetinu trhu má kategorie dům a zahrada, devět procent oblečení, pět procent kosmetika.

Češi loni utratili v tuzemských internetových obchodech 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc.

Víc než třetina (35 pct) lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod. Vlastní kamennou prodejnu má 9000 internetových obchodů. Podle Heureky dosáhl podíl návštěv z mobilu a tabletu loni 37 procent.