reklama

ČOI se při kontrolách zaměřuje na weby, u kterých eviduje více podání od spotřebitelů, a také na e-shopy, kde už v minulosti zjistila pochybení.

Od začátku letošního dubna do konce června inspektoři udělali 245 kontrol a porušení právních předpisů zjistili ve 203 případech. Uložili 233 pokut za celkem 2,99 milionu korun.

"Nedostatky přetrvávají v poskytování kompletních a komplexních informací o prodávaných výrobcích. Prodávající u této formy prodeje výrobků uchylují i k nekalým obchodním praktikám, což se potvrdilo ve více než 170 případech. Dále provozovatelé e-shopů neinformují spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, neposkytují informace související s uplatněním práva zboží reklamovat," uvedla inspekce.

Nejvyšší pokutu, 320.000 korun, uložila inspekce v tomto období společnosti Somavedic Technologies s.r.o. mimo jiné za uvedení nesprávné a nepravdivé informace u prodávaného výrobku, který sliboval eliminaci vlivů 3G, 4G a 5G sítí.