Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škodě se daří: V lednu stoupl prodej na 93.800 aut, Zájem o něj je i ve střední a východní Evropě

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v lednu 93.800 vozů, meziročně o 2,4 procenta více. Oproti loňskému lednu prodala o 2200 aut více. Ke zlepšení prodejů přispěl mimořádný zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes firma zveřejnila. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, kterých se v lednu dodalo 37.400. Meziročně tento model ale zaznamenal pokles o 4,6 procenta.

Pokles prodejů zaznamenal také model Yeti, a to o 27,3 procenta. Automobilka jich v lednu dodala 6400. Druhým nejprodávanějším modelem je Rapid s meziročním růstem 5,9 procenta a 17.700 dodanými vozy. Vozů modelu Fabia automobilka v lednu dodala 15.700, meziročně o 8,2 procenta více. Citigo pak zaznamenalo nárůst o 5,2 procenta na 2500 vozů. Největší meziroční nárůst byl u modelu Superb, kterého firma dodala 13.500 kusů, o 37,2 procenta víc oproti loňsku.

"Naše dodávky vozů zůstávají celosvětově na vysoké úrovni," uvedl člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn. S aktuální modelovou paletou je podle něj automobilka dobře připravena na příští roky, hodně si slibuje zvláště od nového velkého SUV Kodiaq. "Škoda Kodiaq bude značce dodávat další impulsy. Náš nový model SUV bude od konce února postupně uváděn na mezinárodní trhy," řekl.

V západní Evropě vzrostly meziročně prodeje automobilky v lednu o čtyři procenta na 34.200 vozů, což je o 1300 vozů více než loni. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 5,9 procenta na 11.200 vozů. Prodeje vzrostly také ve Francii o 17,2 procenta, v Itálii o 20,1 procenta, Španělsku o 11,2 procenta a Švédsku o 21,6 procenta.

Ve střední Evropě zvýšila značka prodeje meziročně o 17,6 procenta na 16.700 vozů. V lednu 2016 jich dodala 14.200. Prodeje na domácím trhu v České republice vzrostly o 19,5 procenta na 7700 vozů, o 1300 aut více než loni v lednu. Růst zaznamenal i trh v Chorvatsku o 43,5 procenta, v Polsku o 20,4 procenta a Maďarsku o 14,1 procenta.

Ve východní Evropě vzrostly prodeje o 23,2 procenta na 2400 vozů, což je o 400 aut více než loni. Dodávky na Ukrajinu stouply o 118,5 procenta na 300 vozů. V Pobaltí růst činil 22,3 procenta, zákazníkům tam bylo dodáno 500 aut.

V Číně naopak automobilka zaznamenala meziroční pokles prodejů. Oproti lednu loňského roku dodala o 4,3 procenta aut méně, celkem 30.000 oproti 31.400 vozů v lednu 2016. V Rusku prodeje mírně stouply o 0,4 procenta na 3600 dodaných vozů. V Turecku vzrostly dodávky o 79,3 procenta na 1300 vozů a v Izraeli o 9,6 procenta na 3500 vozů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává v českých závodech zhruba 27.000 lidí, z toho 2000 cizinců. V roce 2016 dodala celosvětově zákazníkům 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Témata:  prodej aut ekonomika Škoda

Související

Aktuálně se děje

12:24

Počasí zaúřaduje. K intenzivnímu sněžení se přidá i další jev

Na Moravě a ve Slezsku může napadnout ještě o pár centimetrů více, než se původně předpokládalo. Vyplývá to z nejnovějšího znění výstrahy, v němž Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) upřesnil její časovou a územní platnost. Meteorologové zároveň přidali varování před silným větrem. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy