reklama

Česká obchodní inspekce v roce 2016 uskutečnila 1 197 kontrol a porušení právních předpisů zjistila téměř v 90%, což je přibližně o 5% více než v roce 2015, informuje coi.cz.

V roce 2016 prodávající e-shopů nejvíce používali nekalé obchodní praktiky, neinformovali o uplatnění reklamace a neuváděli informace, které jim od února 2016 ukládá zákon, kdy spotřebitel musí být seznámen o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

„Vysoký poměr zjištěných nedostatků vyplývá, především ze skutečnosti, že pozornost inspektorů ČOI byla zaměřena na problémové internetové obchody, na jejichž praktiky a chování upozorňovali spotřebitelé, kteří se v průběhu celého roku na ČOI obraceli. Lze tedy předpokládat, že se nejedná o celkový stav elektronického obchodování v České republice,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.