Praha - Nakupování přes internet se stalo přirozenou součástí spotřebitelského chování na českém trhu. Obliba on-line nákupů roste a v poslední době stále více i prodej zboží přes sociální sítě, aukční síně a zahraniční portály.
Česká obchodní inspekce v roce 2016 uskutečnila 1 197 kontrol a porušení právních předpisů zjistila téměř v 90%, což je přibližně o 5% více než v roce 2015, informuje coi.cz.
V roce 2016 prodávající e-shopů nejvíce používali nekalé obchodní praktiky, neinformovali o uplatnění reklamace a neuváděli informace, které jim od února 2016 ukládá zákon, kdy spotřebitel musí být seznámen o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
„Vysoký poměr zjištěných nedostatků vyplývá, především ze skutečnosti, že pozornost inspektorů ČOI byla zaměřena na problémové internetové obchody, na jejichž praktiky a chování upozorňovali spotřebitelé, kteří se v průběhu celého roku na ČOI obraceli. Lze tedy předpokládat, že se nejedná o celkový stav elektronického obchodování v České republice,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Témata: ČOI (Česká obchodní inspekce), e-shopy, ekonomika
Související
14. března 2023 17:54
23. srpna 2022 11:43
22. dubna 2022 11:35
19. dubna 2022 14:08
28. března 2022 11:36