Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O mercedesy je velký zájem, prodej vozů vzrostl. V Asii jdou na dračku

Mercedes-Benz c nové generace
Mercedes-Benz c nové generace
Foto: Mercedes-Benz

Stuttgart - Prodej luxusních vozů Mercedes-Benz v prvním pololetí vzrostl o 13,7 procenta na rekordních více než 1,14 milionu vozů. Vysoký je zájem hlavně o vozy třídy C a E a také o sportovně-užitkové vozy (SUV).

K vysokému růstu přispěla hlavně poptávka z Asie, oznámila dnes německá automobilka Daimler, které Mercedes-Benz patří. Prodej v Jižní Koreji se v pololetí zvýšil o 47,3 procenta a v Číně o 34,5 procenta. V Evropě odbyt automobilky stoupl o 8,9 procenta a v samotném Německu o 6,3 procenta. Ve Spojených státech však prodej klesl o půl procenta.

V samotném červnu se prodej meziročně zvýšil o 11,1 procenta na 209.309 vozů. V Evropě prodej stoupl o 4,3 procenta, v Číně o 28,3 procenta a v USA o 1,8 procenta, napsaly agentury DPA a Reuters.

Daimler vlastní také menší značku aut Smart. Tyto vozy jsou oblíbené zvláště v Británii. Jejich prodej se ale v červnu snížil o 4,4 procenta na 12.565 aut, za pololetí klesl o 4,9 procenta na 69.874 vozů. Daimler doufá, že prodej podpoří nová, elektrická verze vozu, jejíž prodej v Evropě začal minulý měsíc.

Prodej automobilů Mercedes-Benz loni vzrostl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej aut značky BMW se zvýšil jen o pět procent na 2,003 milionu.

Témata:  Mercedes-Benz automobilový průmysl prodej aut

Související

Aktuálně se děje

14. května 2025 9:13

Bizarní úraz. Veronice Žilkové se vymstilo pejskaření

Veronika Žilková o uplynulém víkendu dost nepříjemně překvapila své fanynky, které jsou zvyklé cvičit pod jejím vedením. Slavná herečka má totiž naordinovaný klidový režim. Poměrně netradičním způsobem totiž přišla ke zranění dolní končetiny. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

Rozjíždíte podnikání a čeká vás první faktura? Nepřidávejte si víc práce, než je nutné. Místo ručního vyplňování tabulek sáhněte rovnou po online fakturačním nástroji. Spoustu věcí vyřeší za vás – automaticky vyplní údaje na fakturách a postará se o jejich legislativní správnost. S online fakturací můžete začít hned a bez placení.