Peking - Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba na svátek nezadaných stouply o 39 procent na rekordních 168,3 miliardy jüanů (554,9 miliardy Kč). Obchodníci na "Den singles" nabízejí výrazné slevy, podobně jak činí prodejci v USA na tzv. černý pátek nebo kybernetické pondělí.
Den singles připadá na 11. listopadu a je z něj největší nákupní událost na světě, uvedla agentura Reuters. Tržby čínských obchodů v tento den výrazně přesahují tržby obchodů na černý pátek a kybernetické pondělí v USA za oba dny dohromady.
Den singles je relativně nový svátek. Měl být původně pro nezadané obdobou svátku svatého Valentýna, který slaví zamilovaní lidé 14. února. Svátek začali slavit studenti v 90. letech a jedničky v datu (11.11.) mají odkazovat na nezadané jedince. Alibaba ho však v roce 2009 proměnil v nákupní šílenství sledované i analytiky.
Podle odhadů bude potřeba v příštích šesti dnech přepravit 1,5 miliardy balíků. Organizace Greenpeace však již loni varovala, že tato událost přináší také obrovské množství odpadu a emisí oxidu uhličitého.
Čína je již nyní podle tržeb největším internetovým trhem na světě. Společnost Boston Consulting Group odhaduje, že výdaje za nákupy na internetu v Číně porostou o 20 procent ročně a do roku 2020 dosáhnout 1,6 bilionu dolarů (35 bilionů Kč).
Témata: Alibaba Group, Čína, e-shopy
Související
24. ledna 2019 7:57
8. září 2018 7:58