Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Alibaba trhá rekordy. Za jediný den mu tržby stouply na 555 miliard korun

Společnost Alibaba
Společnost Alibaba
Foto: alibabagroup.com

Peking - Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba na svátek nezadaných stouply o 39 procent na rekordních 168,3 miliardy jüanů (554,9 miliardy Kč). Obchodníci na "Den singles" nabízejí výrazné slevy, podobně jak činí prodejci v USA na tzv. černý pátek nebo kybernetické pondělí.

Den singles připadá na 11. listopadu a je z něj největší nákupní událost na světě, uvedla agentura Reuters. Tržby čínských obchodů v tento den výrazně přesahují tržby obchodů na černý pátek a kybernetické pondělí v USA za oba dny dohromady.

Den singles je relativně nový svátek. Měl být původně pro nezadané obdobou svátku svatého Valentýna, který slaví zamilovaní lidé 14. února. Svátek začali slavit studenti v 90. letech a jedničky v datu (11.11.) mají odkazovat na nezadané jedince. Alibaba ho však v roce 2009 proměnil v nákupní šílenství sledované i analytiky.

Podle odhadů bude potřeba v příštích šesti dnech přepravit 1,5 miliardy balíků. Organizace Greenpeace však již loni varovala, že tato událost přináší také obrovské množství odpadu a emisí oxidu uhličitého.

Čína je již nyní podle tržeb největším internetovým trhem na světě. Společnost Boston Consulting Group odhaduje, že výdaje za nákupy na internetu v Číně porostou o 20 procent ročně a do roku 2020 dosáhnout 1,6 bilionu dolarů (35 bilionů Kč).

Témata:  Alibaba Group Čína e-shopy

Související

Aktuálně se děje

4. června 2025 11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.