reklama

"Dnes jsme otevřeli všech 94 prodejen. Zájem zákazníků o výprodeje se projevil okamžitě. Hned v prvních dnech se návštěvnost meziročně zvýšila o více než 40 procent a objednávky v e-shopech se navýšily o 34 procent," řekla dnes ČTK mluvčí Datartu Iva Pavlousková. Největší zájem je podle ní o mobilní telefony, televize a velké domácí spotřebiče, z těch pak hlavně o sušičky prádla.

Hračkářství Bambule a Sparkys nabídlo v povánočních výprodejích slevy až 60 procent. Prodejny s elektrem Electro World zlevnily tisíce produktů ze všech kategorií. "Tedy telefony, televizory, velká a malá bílá technika, počítače, nebo herní konzole a mnoho dalších kategorií zboží," uvedl mluvčí firmy Petr Jiras.

Obchody Albert zahrnuly do výprodejů několik tisíc položek nepotravinového zboží, kosmetických balíčků i cukrovinek. "Přichystali jsme výprodeje kosmetiky, hraček či drobné elektroniky a dalšího spotřebního zboží," uvedla mluvčí řetězce Barbora Vanko.

Řetězce Tesco do slev zařadily domácí potřeby, elektroniku, oblečení nebo kosmetiku. "Povánoční slevy jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Důvody jsou výhodnější ceny a větší klid při nakupování," uvedl manažer spotřebního zboží Teska Aleš Pavlík.

Akční ceny na vybrané zboží ze zimní kolekce nabídly prodejny C&A Moda. Slevy mají dosahovat až 50 procent. "Ode dneška do konce prosince nabídneme povánoční slevu 30 procent na všechny bundy a kabáty, včetně již zlevněných," uvedla mluvčí Veronika Kovaříková.

Pro obchodní centra představuje období kolem Vánoc nejvyšší návštěvnost. Například brněnská Galerie Vaňkovka letos očekává překročení hranice 14 milionů nakupujících. Zatímco průměrný denní počet návštěvníků se v celoročním úhrnu pohybuje okolo 40.000, kolem Vánoc je toto číslo i dvojnásobné.

"Ve dnech od 27. prosince až do konce roku očekáváme až pětinásobný nárůst návštěvnosti i tržeb oproti běžnému dni," dodal ředitel nákupního centra Freeport Fashion Outlet u Znojma Jan Procházka.

Řada obchodníků nečekala na povánoční období a slevové akce spustila již dříve. Například diskonty Lidl zahájily výprodeje spotřebního zboží již před Vánoci. Také obchody Deichmann spustily slevové akce v polovině prosince.

Srovnávač cen Heureka.cz během listopadových slev na tzv. černý pátek ale upozornil, že některé slevy, které se zdají vysoké, nemají nic společného s výhodnými nabídkami. Cena po "slevě" je totiž často stejná jako průměrná cena daného výrobku na trhu. Ze statistik společnosti Shoptet vyplynulo, že velké e-shopy reálně zlevnily v průměru o 34 procent, ale jde o staré modely zboží, jejichž cena přirozeně klesá.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama