Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Madetě začínají horší časy. Je bez dodávek 200 tisíc litrů mléka denně

Mléko, ilustrační fotografie
Mléko, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Největší česká mlékárna Madeta je od dneška bez dodávek 200.000 litrů mléka denně od Mlékařského a hospodářského družstva JIH, které dalo kvůli vyšší výkupní ceně přednost mlékárně v Německu. Pokud Madeta za chybějící dodávku nesežene mléko, bude muset podle ředitele Milana Teplého snížit výrobu trvanlivého mléka a omezit sušení mléka. Pro firmu to může znamenat roční propad tržeb až miliardu korun.

Jihočeská mlékárna denně zpracuje 950.000 litrů mléka, dvě třetiny z toho byly původně od družstva JIH. Zhruba 430.000 litrů mléka denně bude Madeta dál dostávat od družstva JIH. Zmíněných 200.000 litrů ale nově směřuje místo Madety do mlékárny Goldsteig v Chamu.

Podle předsedy představenstva JIH Karla Bednáře byla hlavním důvodem změny odběratele cena, která je v Německu dlouhodobě vyšší. Podle ředitele Madety ale důvod nebyl cenový, za loňský rok družstvo podle něj dostávalo za mléko od jihočeské mlékárny nejvyšší cenu v republice. Madeta družstvu nabízela výkupní cenu 8,9 koruny za litr.

Madeta má čtyři výrobní závody - v Plané nad Lužnicí, Českém Krumlově, Jindřichově Hradci a Pelhřimově a zaměstnává 1500 lidí. Má 220 dodavatelů mléka.

V roce 2016 měla Madeta konsolidovaný zisk po zdanění 371,2 milionu korun. Výsledky za léta 2017 a 2018 zatím nezveřejnila.

Témata:  mléko ekonomika České Budějovice Madeta

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 10:39

Tajná oslava osmdesátin Karla Šípa. Zopakoval to, co už se jednou osvědčilo

Na první červnový den roku 2025 připadly kulaté 80. narozeniny Karla Šípa. Takové jubileum se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádné oslavy, která se odehrála na Vltavě v Praze a jejím okolí. Šíp se rozhodl zopakovat scénář, který už se mu jednou osvědčil. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.