Brusel - Prodej nových osobních aut v EU se v červnu zvýšil o 6,9 procenta na téměř 1,46 milionu vozů. Lidé mají zájem o luxusní značky, naopak německý koncern Volkswagen se nadále potýká s následky aféry Dieselgate.
Prodej rostl již 34. měsíc za sebou navzdory poklesu v Británii. Za celé pololetí prodej vzrostl o 9,4 procenta na 7,84 milionu aut, vyplývá ze zprávy, kterou dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
V Itálii počet registrací nových aut stoupl o 11,9 procenta a ve Španělsku o 11,2 procenta. V Německu, které je největším evropským automobilovým trhem, prodej stoupl o 8,3 procenta, ve Francii pak o 0,8 procenta.
V Británii ale prodej v červnu o 0,8 procenta klesl. Přispěl k tomu hlavně 20procentní propad prodeje automobilky Volkswagen a nejistý ekonomický výhled.
Červnový růst prodeje táhly hlavně automobilky Renault a Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Prodej Renaultu stoupl o 21,2 procenta a FCA o 13,9 procenta. Vysoký růst zaznamenaly také němečtí výrobci luxusních aut Mercedes a BMW a automobilky Kia, Hyundai a Mazda.
Volkswagen se potýká s největší krizí ve své historii. Prodej hlavní značky se v červnu snížil o 0,3 procenta a nižší byl i prodej značek Seat a Porsche. Prodej celé skupiny však vzrostl o 1,5 procenta, mimo jiné i díky české značce Škoda.
Témata: prodej aut, automobilový průmysl, Volkswagen
Související
17. května 2018 10:22
22. února 2018 13:34
14. února 2018 12:20
13. února 2018 11:41
5. ledna 2018 10:22
13. prosince 2017 12:46