Klientům, kteří poukaz vydaný na základě lex voucher do konce srpna neuplatnili na jiný zájezd, případně nepožádali o prodloužení platnosti, musejí CK do 15. září vrátit peníze. Na poukazy, které jako alternativu nabízely CK, se vztahují odlišná pravidla. Určily si je jednotlivé kanceláře.

Například CK Blue Style 18. srpna informovala, že všechny zákazníky s poukazy lex voucher již uspokojila. CK jich vydala tisíce, více než třetinu přitom lidé uplatnili na nový zájezd. Blue Style kromě těchto poukazů nabízela i své vlastní pod názvem TravelSafe. Ty si podle dřívějšího vyjádření obchodní ředitelky CK Lenky Pátek za nerealizovaný pobyt vybralo téměř 80 procent ze 130.000 klientů.

S většinou klientů se vypořádaly také CK patřící do skupiny DER Touristik Eastern Europe. Na českém trhu pod ni spadají CK Fischer, Exim Tours, Nev-Dama nebo portál e-Travel. "Peníze za nevyužité vouchery jsme začali klientům vyplácet na konci června. Od té doby jsme klientům poslali částku převyšující 400 milionů korun. Peníze jsme už poslali všem klientům, kteří si přáli voucher proplatit a potvrdili nám své číslo účtu. Jednotky procent, které zbývají, jsou klienti, od kterých zatím zpětnou vazbu nemáme. I jim jsme ale připraveni peníze neprodleně vyplatit," řekl dnes ČTK mluvčí Fischer Group Jan Bezděk.

Klienti CK Čedok využili k nákupu nové dovolené také 60 procent vydaných poukazů, uvedla mluvčí CK Eva Němečková. Čedok za nevyužité poukazy předpokládá vyplatit asi 80 milionů korun, k 25. srpnu měl vyúčtovaných 40 procent voucherů.

Zákon tzv. lex voucher od ministerstva pro místní rozvoj umožnil CK místo hotovosti za zaplacené zálohy na zrušené zájezdy s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna loňského roku vydávat klientům poukazy. Odmítnout voucher mohli lidé ve věku nad 65 let, zdravotně postižení, nezaměstnaní, rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, samoživitelky a samoživitelé či lidé, kteří nemohli kvůli pandemii pracovat. Peníze mohly rovnou požadovat také školy v případě školních zájezdů.