Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká ekonomika v třetím čtvrtletí 2019 zpomalila růst, potvrdili statistici

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Česká ekonomika v loňském třetím čtvrtletí zpomalila meziroční růst na 2,5 procenta, ve druhém čtvrtletí rostla o 2,8 procenta. Mezičtvrtletní růst hrubého domácího produktu také zpomalil na 0,4 procenta z 0,6 procenta ve druhém čtvrtletí.

Čísla za třetí čtvrtletí dnes potvrdil Český statistický úřad.

Předchozí čísla o vývoji ekonomiky ve třetím čtvrtletí statistici zveřejnili na konci listopadu. Dnes publikovali zpřesněné údaje. "Toto zpřesnění bylo bez vlivu na celková tempa růstu hrubého domácího produktu ve třetím čtvrtletí," uvedl ČSÚ.

Sezonně očištěný úhrn příjmů domácností proti předchozímu čtvrtletí reálně vzrostl o 1,6 procenta. Spotřeba domácností na obyvatele zpomalila mezičtvrtletní růst na 1,2 procenta, meziročně se zvýšila o 3,9 procenta.

"Výsledkem rychlejšího růstu příjmů domácností než jejich výdajů proti předchozímu čtvrtletí byla vyšší míra úspor, a to 11 procent," uvedl ČSÚ. Vzrostla o půl procentního bodu. Investice domácností zrychlily mezičtvrtletní růst na 8,8 procenta.

"Míra investic nefinančních podniků se zvýšila proti předchozímu čtvrtletí o 0,3 procentního bodu," napsali statistici. Dostala se tak na 28 procent, což ale meziročně představuje pokles o 1,2 procentního bodu. Mzdové náklady nefinančních podniků vzrostly meziročně o 6,2 procenta.

Témata:  ekonomika Český statistický úřad HDP ČR

Související

Aktuálně se děje

1. června 2025 19:04

Babišovo ANO chce podpořit téměř třetina voličů, ukazuje průzkum

Nejsilnější opoziční hnutí ANO je první i v nejnovějším průzkumu agentury STEM pro stanici CNN Prima News a drží si téměř desetiprocentní náskok na druhou koalici Spolu. Do Poslanecké sněmovny by se aktuálně dostalo šest kandidujících subjektů. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.