Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta letos očekává zvýšení počtu doručených balíků na 55 milionů

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Jana Maxová, EuroZprávy.cz

Česká pošta letos očekává nárůst počtu doručených balíků zhruba o tři miliony na 55 milionů. Z toho přibližně třetina připadá na předvánoční období, kdy se počet přepravovaných zásilek ve špičkách proti průměru až zdvojnásobuje. Vyplývá to z informací pošty.

Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka již nyní vzrůstá počet přepravovaných zásilek. Největší nápor nicméně podnik očekává v souvislosti se slevovými akcemi e-shopů, například Black Friday, na přelomu listopadu a prosince.

"Delší dobu probíhá náborová kampaň, přičemž pro letošní rok budeme nabírat zhruba stejný počet výpomocí v provozu jako v loňském roce, tedy zhruba 5000 lidí. Brigádníkům přitom nabízíme až 150 Kč na hodinu, což je samozřejmě horní hranice výdělku podle typu práce," uvedl.

Zásadní pro letošní Vánoce bude výrazné rozšíření sítě výdejen balíků Balíkovna, které jsou jak v podobě speciálních přepážek na poštách, tak u partnerů nebo v podobě samoobslužných boxů. Celkem jich funguje po České republice přes 5000, což je proti loňsku více než dvojnásobek. Novinkou je možnost přes Balíkovny zásilky také odesílat. Balík lze tímto způsobem poslat za 65 korun. Za odeslání zákazník zaplatí on-line na stránkách Balíkovny, kde také zadá údaje k zásilce. Následně se mu vygeneruje štítek, který vytiskne a nalepí na balík. Novinka má ulevit standardní pobočkové síti, která zahrnuje 3200 poboček.

Více než 50 milionů zásilek letos plánuje doručit i konkurenční kurýrní služba PPL. Zásilkovna, která má v tuzemsku kolem 6000 výdejních míst, letos očekává doručení 75 milionů balíků.

Česká pošta poslední tři roky hospodaří se ztrátou. Loni kvůli koronaviru prohloubila ztrátu o jednu miliardu na 1,382 miliardy Kč. Plánovala přitom, že propad bude ještě o 400 milionů korun vyšší. Stát poště hradí náklady na poskytované základní služby až do výše 1,5 miliardy Kč.

Témata:  Vánoce Česká pošta

Související

Aktuálně se děje

8:23

Jakub Prachař má co vysvětlovat. Očití svědkové popsali incident v letadle

Jakub Prachař si podle očitých svědků neudělal vůbec dobrou reklamu na palubě letadla, které letělo z Česka do Spojených arabských emirátů. Údajně se choval tak, že mu po přistání asistovali s vystupováním policisté. Co se stalo? 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.