Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka již nyní vzrůstá počet přepravovaných zásilek. Největší nápor nicméně podnik očekává v souvislosti se slevovými akcemi e-shopů, například Black Friday, na přelomu listopadu a prosince.

"Delší dobu probíhá náborová kampaň, přičemž pro letošní rok budeme nabírat zhruba stejný počet výpomocí v provozu jako v loňském roce, tedy zhruba 5000 lidí. Brigádníkům přitom nabízíme až 150 Kč na hodinu, což je samozřejmě horní hranice výdělku podle typu práce," uvedl.

Zásadní pro letošní Vánoce bude výrazné rozšíření sítě výdejen balíků Balíkovna, které jsou jak v podobě speciálních přepážek na poštách, tak u partnerů nebo v podobě samoobslužných boxů. Celkem jich funguje po České republice přes 5000, což je proti loňsku více než dvojnásobek. Novinkou je možnost přes Balíkovny zásilky také odesílat. Balík lze tímto způsobem poslat za 65 korun. Za odeslání zákazník zaplatí on-line na stránkách Balíkovny, kde také zadá údaje k zásilce. Následně se mu vygeneruje štítek, který vytiskne a nalepí na balík. Novinka má ulevit standardní pobočkové síti, která zahrnuje 3200 poboček.

Více než 50 milionů zásilek letos plánuje doručit i konkurenční kurýrní služba PPL. Zásilkovna, která má v tuzemsku kolem 6000 výdejních míst, letos očekává doručení 75 milionů balíků.

Česká pošta poslední tři roky hospodaří se ztrátou. Loni kvůli koronaviru prohloubila ztrátu o jednu miliardu na 1,382 miliardy Kč. Plánovala přitom, že propad bude ještě o 400 milionů korun vyšší. Stát poště hradí náklady na poskytované základní služby až do výše 1,5 miliardy Kč.