reklama

Průzkum mezi více než 11.000 respondenty ukázal, že v uplynulém roce navštívilo sportovní události o 12 procentních bodů více lidí než v roce 2021. O deset procentních bodů více lidí se také pravidelně věnovalo aktivnímu sportování.

Loni se dál zvyšovala digitální stopa ve sportu. Pro 61 procent Evropanů jsou technologie hlavním prostředkem při sledování jejich oblíbených událostí, týmů a závodníků. Mezi nejrozšířenější způsoby využití technologií při sledování sportovních událostí patří sociální sítě, sledování několika utkání současně, ale také prožívání sportovních akcí ve virtuální realitě, sledování e-sportových soutěží na streamovacích platformách nebo poslech sportovních podcastů. Sport ve virtuální realitě už na vlastní kůži zažilo přes 25 procent Evropanů a polovina respondentů si chce takový zážitek dopřát v letošním roce.

Více než polovina (54 procent) Evropanů loni navštívila živé sportovní události, což je o 12 procentních bodů více než v roce předchozím. Nejoblíbenějšími sportovními atrakcemi byl fotbal, basketbal, tenis, volejbal a cyklistika. Návrat fanoušků do arén a na stadiony po pandemii měl pozitivní dopad na jejich spokojenost. Šest z deseti respondentů uvedlo, že jejich zážitky z návštěv sportovních akcí v loňském roce byly lepší než předloni.

Na 54 procent Evropanů v uplynulém roce sportovalo častěji než v roce předchozím. Mezi nejpopulárnější sportovní aktivity patřila turistika, plavání, běh, fotbal a posilování. Dařilo se ale také videohrám, herní konzoli mělo v ruce 52 procent Evropanů.

Rok 2022 byl také ve znamení masového návratu do posiloven a volnočasových areálů. Celkem 43 procent lidí by si raději zaplatilo členství ve fitcentru, než aby cvičili doma nebo v parku. Klesl tak počet lidí, kteří upřednostňují cvičení v bezplatně přístupných prostorech, meziročně o 21 bodů.

Evropané i nadále investovali do své kondice. Z dat Mastercardu vyplývá, že maloobchodní prodej sportovního zboží - například cyklistických kol, tenisových míčků nebo golfových holí - v loňském roce vzrostl meziročně o 15 procent.

"Uplynulý rok byl ve znamení dalšího nárůstu obliby sportu v Evropě. Fanoušci se vrátili na stadiony a sportoviště, aby si užívali volný čas podle svého gusta. Rostl také vliv technologií na sportovní zábavu a potenciál nových technologií, jako je virtuální realita, nachází oporu v chuti spotřebitelů je vyzkoušet a dát jim šanci,“ uvedla seniorní viceprezidentka pro marketing a komunikaci ve společnosti Mastercard Europe Jeannette Liendová.