Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Firmy, co nově nebudou platit DPH, mají čas na odhlášení do čtvrtka

Firmy, ilustrační foto
Firmy, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Firmy s tržbami do dvou milionů korun, které od nového roku už nebudou podléhat odvodům daně z přidané hodnoty (DPH), mají čas do čtvrtka na podání mimořádné žádosti o zrušení registrace. Zároveň tím získávají možnost vstoupit od 1. ledna do režimu paušální daně. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Pokud firmy o zrušení registrace k DPH nyní nepožádají, mohou tak učinit až ve standardním termínu s účinností od února.

Zvýšení limitu tržeb pro odvod DPH z jednoho na dva miliony korun stanovila novela daňového zákona, kterou na konci listopadu podepsal prezident Miloš Zeman. Firmy, které dosud nebyly plátci DPH a v listopadu a v prosinci nepřekročí dvoumilionový objem tržeb, tak nebudou muset podávat žádost o registraci k této dani.

Firmám, které dosud DPH platily, ale nově tuto povinnost mít nebudou, dává zákon možnost podat do 8. prosince žádost o zrušení registrace. "Tím bude také stávajícím subjektům s obratem nad jeden milion korun, ale méně než dva miliony korun nově umožněno reálně vstoupit do paušálního režimu daně z příjmů fyzických osob pro rok 2023. Tento režim není určen pro plátce daně z přidané hodnoty," uvedlo ministerstvo financí.

Ministerstvo zároveň upozornilo, že žádost o zrušení registrace k DPH lze podat pouze elektronicky. Firmy k tomu využijí formulář Žádost o zrušení registrace, který je k dispozici na portálu www.mojedane.cz.

Témata:  firmy daně

Související

Aktuálně se děje

9:08

Hynek Čermák poprvé vyvedl novou partnerku. Kde se Veronika vzala?

Hynek Čermák se už poprvé ukázal na veřejnosti s novou partnerkou, která po jeho boku vystřídala hereckou kolegyni Veroniku Mackovou. Jmenuje se také Veronika. Co se o tajemné dámě již podařilo zjistit?

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.