Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Microsoft natrvalo zavře své kamenné prodejny

Microsoft, ilustrační fotografie
Microsoft, ilustrační fotografie
Foto: Reprofoto YouTube

Americká softwarová společnost Microsoft natrvalo zavře většinu svých kamenných prodejen na světě. Ve svém dnešním sdělení uvedla, že tato "strategická změna" je reakcí na přesun prodeje do internetového prostoru.

Podle informací na firemním webu provozuje Microsoft v současnosti na celém světě 83 poboček, kde předvádí a prodává své notebooky, herní konzoly Xbox a další hardware. Všechny musel zavřít už koncem března kvůli šíření nemoci covid-19. Sedmdesát dva z nich se nachází ve Spojených státech, zbylé pak v Kanadě, Austrálii a v Británii. Otevřené zůstanou jen čtyři ukázkové prodejny v New Yorku, Londýně, Sydney a v centrále firmy v Redmondu.

Microsoft uvedl, že hodlá i nadále investovat do svých digitálních prodejen, od kterých si slibuje dosáhnout na 1,2 miliardy zákazníků na 190 světových trzích. Zda s sebou změna strategie přinese i propouštění, firma neoznámila.

Microsoft začal své kamenné pobočky budovat v roce 2009. Chtěl napodobit úspěch konkurenčního Applu a jeho Apple Stores. To se mu ale podle agentury DPA nepodařilo, protože návštěvnost v prodejnách Applu poháněly tam předváděné iPhony, ale Microsoft v té době už vlastní chytrý telefon nenabízel.

Témata:  Microsoft

Související

Aktuálně se děje

9:31

Osmdesátník Karel Šíp. První dárek od televize rozbalil předčasně

Dnešek je dnem Karla Šípa. Právě na prvního června 2025 připadají jeho kulaté osmdesáté narozeniny. Jeden dárek rozbalil oslavenec i s televizními diváky už v sobotu večer. Česká televize, která vysílá jeho talk show Všechnopárty, totiž uvedla dokumentární film o známém moderátorovi. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.