Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Podnikatelé mají dnes poslední den pro přihlášení k paušální dani

Podnikatelé, ilustrační foto
Podnikatelé, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Dnes je poslední den, kdy se mohou podnikatelé přihlásit k placení paušální daně. Další možnost bude opět až za rok. Pro letošní rok paušální daň pro drobné podnikatele vychází na 5994 korun měsíčně. Z toho minimální zdravotní pojistné činí 2627 Kč, minimální sociální pojistné navýšené o 15 procent 3267 Kč a daň z příjmů 100 Kč. Loni bylo k paušální dani přihlášeno zhruba 75.000 podnikatelů.

Paušální daň je určena pro živnostníky, neplátce DPH s ročními příjmy z podnikání do milionu korun. Živnostníkům má ušetřit papírování a podle ministerstva financí odpadne i důvod k většině kontrol. Vláda Petra Fialy (ODS) má v programovém prohlášení závazek zvýšit limit pro rozšíření paušální daně také o podnikatele s obratem až dva miliony korun. Usilovala o to již i předchozí vláda Andreje Babiše (ANO).

Podle odborníků je paušální daň nejvýhodnější pro živnostníky s nižším výdajovým paušálem, kteří ale zároveň neuplatňují daňové slevy na děti a manželku. Po přihlášení k paušální dani již nemohou podnikatelé uplatňovat žádné odečitatelné položky, slevy na dani, ani daňová zvýhodnění například na hypotéku nebo životní pojištění.

Paušální daň byla zavedena od ledna letošního roku. Rozhodnutí o tom, že bude paušální daň využívat, musí živnostník oznámit finančnímu úřadu do desátého dne rozhodného zdaňovacího období, tedy zpravidla do 10. ledna.

Témata:  podnikatelé

Související

Aktuálně se děje

10:39

Tajná oslava osmdesátin Karla Šípa. Zopakoval to, co už se jednou osvědčilo

Na první červnový den roku 2025 připadly kulaté 80. narozeniny Karla Šípa. Takové jubileum se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádné oslavy, která se odehrála na Vltavě v Praze a jejím okolí. Šíp se rozhodl zopakovat scénář, který už se mu jednou osvědčil. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.