Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej počítačů v Česku v pololetí stoupl o třetinu

Práce s PC, ilustrační fotografie
Práce s PC, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Prodej počítačů v Česku se v pololetí meziročně zvýšil o 35 procent na 668.000 zařízení. Poptávka po klasických stolních PC přitom stoupla o 14 procent a u notebooků rostla o 26 procent. Největší nárůst zaznamenaly ultrabooky a konvertibilní tablety, kterých se prodalo o 62,5 procenta více. Vyplývá to z údajů analytické společnosti Gartner.

I ve druhém čtvrtletí tak pokračovala situace ze začátku roku, kdy byly prodeje počítačů nejvyšší za poslední dvě dekády. V regionu střední a východní Evropy bez započtení Ruska byla ve 2. čtvrtletí podle údajů Gartneru nejsilnější značka Lenovo před HP a Dellem. Na dalších dvou místech následují Acer a Asus.

Obchodníci s IT a elektronikou za letošek hlásí rekordní tržby. Například CZC, kterému skončil fiskální rok letos 31. března, zvýšil meziročně tržby o 30 procent na 5,5 miliardy korun. Kategorie počítačů a herního zboží rostla o 49 procent.

Skupina Smarty, která provozuje stejnojmenný internetový obchod s elektronikou nebo síť obchodů s produkty Apple iWant, plánuje letos na podzim začít nabízet stavbu vlastních počítačů podle přání zákazníka, například pro hráče her.

Témata:  počítače

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 12:16

Počasí ve znamení bouřek. Hrozí i v dalších dnech, varují meteorologové

Sobotou začíná série bouřkových dní, které hrozí nejen o víkendu, ale i na začátku příštího týdne. Sobotní bouřky mohou být ojediněle i silné, varovali meteorologové. Zároveň nebudou ještě tak tak plošně rozsáhlé jako v následujících dnech. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.