Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Reuters: EK povolí bez výhrad převzetí dusíkové divize Borealis Agrofertem

Agrofert
Agrofert
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Evropská komise povolí bez výhrad převzetí divize rakouské chemičky Borealis pro výrobu hnojiv skupinou Agrofert. S odvoláním na obeznámený zdroj o tom dnes informovala agentura Reuters. Rakouská firma, která spadá pod skupinu OMV, loni v tiskové zprávě uvedla, že Agrofert za převzetí nabídl 810 milionů eur (19,1 miliardy Kč). Vyjádření společnosti Agrofert se ČTK snaží získat.

Společnost Borealis původně chtěla divizi pro výrobu hnojiv prodat ruskému koncernu EuroChem za 455 milionů eur. Z této dohody však sešlo kvůli západním sankcím vůči Rusku. O několik měsíců později v novém výběrovém řízení zvítězil Agrofert. Česká skupina by díky převzetí zdvojnásobila svou výrobu hnojiv. S produkcí osm milionů tun ročně by se stala druhým největším výrobcem hnojiv v Evropě za norskou společností Yara, napsala agentura APA.

Holding Agrofert sdružuje téměř 200 firem. Působí v chemickém průmyslu, zemědělství a potravinářství. Kromě toho vlastní lesnické společnosti a podniká rovněž v pozemních technologiích a technice, logistice, dopravě či v médiích. Do února 2017 vlastnil Agrofert předseda hnutí ANO, tehdejší člen vlády a pozdější premiér Andrej Babiš, který kvůli zákonu o střetu zájmů své akcie vložil do svěřenských fondů. Podle státní Evidence skutečných majitelů je však Babiš reálným vlastníkem holdingu, stále ho ovládá také podle auditu Evropské komise.

Témata:  Agrofert Evropská komise (EK)

Související

Aktuálně se děje

4:00

Bouřlivé počasí v Česku. Platí další výstraha, ani pondělí nebude klidné

Udeřily během obou dnů uplynulého víkendu a hrozí i dnes. Pondělní bouřky mohou být i velmi silné, upozornil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) ve výstraze na sociální síti X. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.