Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V září mírně klesl počet bankrotů firem i podnikatelů

Firmy, ilustrační foto
Firmy, ilustrační foto
Foto: Pixabay

V září bylo v Česku vyhlášeno 52 bankrotů obchodních společností, o sedm méně než v srpnu. Rovněž bylo vyhlášeno 513 bankrotů podnikatelů, také o sedm méně než před měsícem. Vyplývá to ze studie společnosti CRIF - Czech Credit Bureau, kterou dnes firma poskytla ČTK.

Insolvenčních návrhů pak bylo podáno u obchodních společností 92, meziměsíčně o 12 více. U podnikatelů jich bylo 504, proti srpnu o sedm méně. Počet firemních bankrotů se v letošním třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o tři procenta, počet bankrotů podnikatelů se snížil o 18 procent. Insolvenčních návrhů u firem bylo v uplynulých třech měsících podáno o 29 procent více než ve stejném období loni, u podnikatelů se jejich počet meziročně snížil o 18 procent.

"Vzhledem k jen mírnému ekonomickému oživení, růstu cen energií a dalších vstupů, nedostatku meziproduktů a materiálů a ztíženému přístupu k úvěrům lze očekávat vzestup počtu bankrotů společností i podnikatelů v následujícím období, uvedla analytička CRIF Věra Kameníčková.

Za posledních 12 měsíců byl vyhlášen bankrot u 17 z každých 10.000 aktivních firem. V poměru k počtu společností bylo nejvíce bankrotů v Karlovarském kraji, kde šlo o 28 bankrotů na 10.000 aktivních společností. Následuje Liberecký kraj s 22 bankroty a Praha s 21 bankroty. Poměrově nejméně bankrotů naopak zaznamenal Zlínský kraj, kde bylo vyhlášeno sedm bankrotů na 10.000 aktivních firem, dále Středočeský kraj s deseti bankroty a Královéhradecký kraj s 11 bankroty.

 

Témata:  firmy podnikatelé

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 21:53

Tisíce důchodců dostanou dopis. Úřad je informuje o chystané změně

Výplatní termíny důchodů už se letos jednou upravovaly. Nyní se chystá druhá fáze změny, která se bude týkat klientů žijících v zařízeních sociálních služeb. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.