reklama

Šestikilometrový tunel Blanka navázal na tunel Mrázovka a Strahovský tunel. Společně tak tvoří nejdelší tunelový komplex ve střední Evropě. Blanka začíná křižovatkou Malovanka a končí v Troji takzvaným Trojským mostem. Tunel vyšel zhruba na 43 miliard korun a je v provozu rok.

Návazná dopravní stavba, která by odvedla auta z Troji a Holešoviček dál ve směru ke Štěrboholské radiále, ale stále chybí. "Je třeba, aby Praha v investicích do dopravních staveb dál pokračovala. Činíme reálné kroky pro výběr projektantů pro přípravu pokračování okruhu," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Záležet podle něj ale bude na shodě v koalici.

Posudek vlivu stavby na životní prostředí (EIA) už dřív doporučil, aby vnitřní okruh pokračoval ve stopě Povltavské ulice. "Panuje shoda na tom, že v jednom směru budou jezdit auta Povltavskou ulicí, v druhém pak zahloubením pod Bílou skálou," vysvětlil Alexandr Butovič ze společnosti Satra, která projektovala tunel Blanka. "Tato varianta je z hlediska zátěže pro okolí nejvhodnější," doplnil.

"Náklady na provoz tunelu bez energií jsou 16 milionů korun měsíčně. V ostrém provozu poklesnou, protože již nebude třeba vykonávat některé činnosti," řekl dále Dolínek. Náklady na energie jsou pak ročně asi 50 milionů korun, tedy zhruba čtyři miliony měsíčně.

Blankou už projelo na 30 milionů aut. Rekord v jeden den padl 12. července 2O16, kdy Technická správa komunikací (TSK) napočítala v Brusnickém tunelu 94.500 vozů. Podle Dolínka a Butoviče během ročního provozu nenastaly žádné vážné technické či technologické problémy.

V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše v Praze 7 a na Nuselském mostě. Zhoršil se naopak v ulici Jugoslávských partyzánů nebo v Patočkově a v oblasti kolem Vítězného náměstí. Řidiči také častěji využívají tunel Mrázovka a Strahovský tunel, které na Blanku bezprostředně navazují. Podle údajů TSK je v tunelovém komplexu o 72 procent nižší nehodovost, než bývala ve stejných úsecích na povrchu.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama