reklama

TV Nova získala interní materiál pražského magistrátu, který tvrdí, že systém kontrol aut zaparkovaných v placených zónách má vážné trhliny. "Ostrému provozu nepředcházelo testování, které mělo proběhnout v rámci provozu pilotních projektů zón parkovacího stání na Praze 5 a na Praze 6, a které mělo po dobu jednoho měsíce na malém území ověřit funkčnost všech součástí zcela nového systému. Proto není možné ihned zahájit plný provoz monitoringu," stojí ve zprávě staré zhruba dva týdny.

"K pilotnímu provozu zón placeného stání bohužel nedošlo. My bychom ho samozřejmě uvítali, ale nesouhlasili s tím městské části," vysvětlil mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Tím ale nedostatky nekončí.

"CIS (systém monitoringu a následné předávání dat Městské Policii) není napojen na Pátrání po motorových a přípojných vozidlech (lustrace Registračních Značek zda se nejedná o vozidlo odcizené, nebo odcizenou tabulku Registrační Značky)," uvádí se ve zprávě.

Registrační značku ukradeného auta stojícího v parkovací zóně tak kamera a systém načte, jenže nikdo s tím nic dělat nebude, nikdo totiž upozornění, že jde o kradené auto, nedostane. "My intenzivně spolupracujeme s ministerstvem vnitra, aby i do tohoto systému byly zóny začleněny v rámci rozvoje," doplnil Hofman.

"Systém nedokáže upozornit na registrační značky, které nešly načíst. Prostě je jen vyhodnotí jako nečitelné a vozidlo jede dál," rozšiřuje zpráva množství nedostatků.

Řidiči, kteří mají registrační značky potřísněné bahnem nebo přelepené samolepkami se tak pokutě nejspíš úplně vyhnou. Těžkou hlavu dělají magistrátu ale i banálnější záležitosti související s rozšiřováním parkovacích zón.

"Fialová zóna není označena fialovou barvou. Jelikož prý fialovou nebylo možné namíchat, byla použita jiná barva," vysvětluje zpráva. "Z výtvarné výchovy sem měl vždycky za tři ale tipl bych si, že bych zkusil žlutou a ještě nějakou další," tipoval náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek.

Přitom, jak namíchat fialovou, vědí i děti ve škole, příště až budou potřebovat na magistrátu radu, stačí se jich zeptat. Mobilní monitoring parkovacích zón zprovoznil magistrát i přesto, že věděl o jeho chybách. "Na zastupitelstvu jsme se na to ptali těch lidí, co to mají na starosti, Adriana Krnáčová, Petr Dolínek a oni tuto diskuzi vůbec nepustili na program," divil se předseda pražské ODS Filip Humplík.

Primátorka Adriana Krnáčová se snažila vysvětlit, proč byl systém uveden do provozu i přesto, že měl chyby. "Jednotlivé městské části chtěly, aby ten systém byl funkční co nejdříve. My jsme byli ujištěni, že ten systém je provozuschopný a proto byl spuštěn," komentovala Krnáčová.

Její náměstek Petr Dolínek se hájí, že není garantem projektu a za kontrolu chyb je zodpovědná Technická správa komunikací.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama